دانشگاه‌های انگلستان به دنبال تنوع نژادی

دانشگاه‌های انگلستان در تلاش هستند تا تنوع نژادی کارکنان و دانشجویان خود را بهبود ببخشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یک متخصص آموزشی بر این باور است که اگر مؤسسات آموزش عالی انگلستان می‌خواهند تنوع نژادی کارکنان را بهبود ببخشند، باید استراتژی‌های استخدامی و فرایند مصاحبه خود را ارزیابی کنند و تغییر دهند.

به گفته روشان داگ، تلاش برای ایجاد عدالت در آموزش عالی ستودنی است و همه افراد باید برای تشویق و گسترش آن تلاش کنند. تنها در صورتی عدالت اجتماعی در مؤسسات آموزش عالی برقرار می‌شود که نماینده‌ای از هر نژاد و هر بخش از جامعه در آن حضور داشته باشد. این عدالت باید نه‌تنها باید در میان کارکنان دانشگاه، بلکه باید در جمعیت دانشجویی صورت بگیرد.

در سال‌های اخیر فرصت‌های برابر و مبتکرانه‌ای در اختیار دانشجویان از هر نژاد و قشر قرار گرفته که ۲۰ سال قبل فراهم نبوده است. با وجود اینکه این پدیده روی برخی از دانشگاه‌های برتر انگلستان تأثیری نداشته است؛ اما اثر قابل‌ توجهی در اکثر مؤسسات آموزش عالی داشته و باعث شده است بسیاری از دانشجویان با پیش‌زمینه‌‌های اقتصادی نامناسب به آموزش عالی دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است که دانشگاه‌های انگلستان برای رسیدن به عدالت اجتماعی راه طول و درازی در پیش دارد. براساس آمارها، در میان ۱۹ هزار استاد تنها ۹۰ نفر سیاه‌پوست هستند. گفتنی است که یک مورد از هر چهار استاد نیز زن هستند. این در حالی است که ۹۲ درصد از استادان دانشگاه‌های انگلستان سفیدپوست هستند.

انتهای پیام/

منبع: مهر

کد خبر: 997092

وب گردی

وب گردی