مدت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا سال ۹۸ تمدید شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده را تا سال ۹۸ تمدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بند (و) و بند الحاقی ۱ به تبصره ۸ لایحه بودجه ۹۸ را به تصویب رساندند.

بر اساس بند (و)، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷/۲/۱۷ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۸ تمدید می‌شود.

همچنین مطابق با بند الحاقی (۱) در معاملات پیمانکاری که کارفرما یکی از دستگاههای اجرائی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری است، کارفرما موظف است همزمان با هر پرداخت، مالیات ارزش افزوده متناسب با آن را به پیمانکار پرداخت کند. تا زمانی که کارفرما مالیات بر ارزش افزوده را به پیمانکار پرداخت نکرده باشد، سازمان امور مالیاتی کشور حق مطالبه آن را از پیمانکار یا أخذ جریمه دیرکرد از وی نخواهد داشت.

در مواردی که بدهی کارفرما به پیمانکار به صورت اسناد خزانه اسلامی پرداخت می شود در صورت درخواست پیمانکار کارفرما موظف است این اوراق را عیناً به سازمان امورمالیاتی کشور تحویل دهد. سازمان امورمالیاتی معادل مبلغ اسمی اوراق تحویلی را از بدهی مالیاتی پیمانکار کسر و اسناد مذکور را به خزانه‌داری کل کشور ارائه می‌کند. خزانه داری کل کشور موظف است معادل مبلغ اسمی اسناد خزانه تحویلی را به عنوان وصولی مالیات منظور کند.

کد خبر: 997108

وب گردی

وب گردی