وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور علاوه بر آموزش و پژوهش، خلق فناوری است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در شرایط کنونی جهان که رقابت‌های سختی بین دانشگاه‌ها جریان دارد، وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ما این است که علاوه بر آموزش و پژوهش، به خلق فناوری بپردازند تا از چرخه رقابت جهانی حذف نشوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه هرمزگان، دکتر مسعود برومند در اجلاس شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه ۸ کشور که به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: اجلاس معاونین پژوهش و فناوری در مناطق دهگانه باید به طور منظم و با برنامه تشکیل شود و اعضای این جلسات باید با محتوا و فکر خلاق در نشست‌ها حضور پیدا کنند تا خروجی جلسات به عنوان ایده و سیاست‌های کلی و کلان مناطق در اختیار مجموعه مدیریت وزارت علوم قرار گیرد.


وی افزود: منطقه هشت از جمله مناطقی است که دارای پتانسیل‌های ویژه و خوبی در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فناوری و صنعتی است و لازم است در جلسات این منطقه پیرامون این موضوعات بحث‌های جدی و محتوایی صورت گیرد.


در ادامه دکتر شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: دنیای امروز بر پایه علوم و دانش بناشده است و این علوم بر پایه پژوهش و فناوری استوار گردیده و این مهم نیروی محرکه هرگونه توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.


وی افزود: اگر در سایر کشورهای پیشرفته ما شاهد رشد و توسعه و ترقی هستیم همه مرهون گسترش تحقیقات و فناوری است و در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوب و ارزشمندی درزمینه ایجاد و گسترش این ظرفیت در زیست‌بوم پژوهش و فناوری مهیا گردیده و پژوهشگران و محققان ما دریافته‌اند تا خلاقیت و نوآوری را به ثروت و محصول تبدیل نمایند.


دکتر شیخی اظهار امیدواری کرد برگزاری این نشست دستاوردهای لازم را در راه توسعه پژوهش و فناوری به همراه داشته باشد.
گفتنی است این نشست با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، کمک به انسجام معاونت‌های پژوهش و فناوری مراکز آموزش عالی منطقه هشت کشور، بررسی برنامه‌ها و سیاست‌های خرد و کلان پژوهش و فناوری، ارتقای سطح علمی کشور، انتقال تجارب، ارتباط نزدیک صف و ستاد و آینده نگری برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997109

وب گردی

وب گردی