سومین جشنواره آیین ها و غذاهای سنتی هرمزگان برگزار شد

سومین جشنواره آیین ها و غذاهای سنتی هرمزگان با همت مرکز فرهنگی و آموزشی سما بندرعباس با حضور هنرمندان بومی هرمزگان در این مرکز فرهنگی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، رییس مرکز فرهنگی و آموزشی سما استان هرمزگان در این جشنواره که با حضور اهالی هنر، جمعی از اعضای شورای شهر بندرعباس وبندر لنگه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد .هدف از برگزاری این جشنواره را پاسداشت و استمرار فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی خواند و گفت: مرکز فرهنگی و آموزشی سما به عنوان یه موسسه و مرکز که دارای ماموریت دانش افزایی و مهارت آموزی است نقش مهمی نیز در اشاع فرهنگ بومی، سنتی و اسلامی ایرانی دارد.

دکتر احسان محمدی نژاد با تاکید بر اینکه دانش افزایی و مهارت آموزی برای نسل کودک تا جوان از ماموریت مهم سماست افزود: توسعه مدارس سما در قشم، بندرلنگه و حاجی آباد نمونه بارز این فعالیت است و امید می رود تا در واحد های کیش، رودان و پارسیان نیز در توسعه این مدارس کمک شایانی شود.

وی گفت: آشنایی نوجوانان و جوانان با فرهنگ و سنت های گذشته خود به مفهوم عقبگرد به گذشته نیست بلکه چراغی است برای روشن نگه داشتن آینده این مرز و بوم و آگاه سازی آنان از خدمات بی بدیل گذشتگان است.

محمدی نژاد با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم که موجب ایجاد شکاف نسلی بین گذشتگان و نسل حاضر شده، عدم شناخت این نسل از گذشتگان است که مراکز علمی، فرهنگی و آموزشی وظیفه دارند در کنار آموزش های تخصصی شکاف بین این نسل ها را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

وی، جامعه ایران را یک جامعه متکثر فرهنگی خواند که با داشتن خورده فرهنگ های مختلف شکل گرفته و باید با تقویت این خورده فرهنگ ها به تقویت فرهنگ ملی کمک نماییم و تا بتوانیم هویت خود را بازشناسی کنیم.

این جشنواره با نوازندگی گروه های موسیقی سنتی استان هرمزگان ، سرودهای دانش آموزان سما با لباس های محلی پخت غذاهای سنتی، صنایع دستی بومی و ... به مدت یک روز در دانشکده سما بندرعباس در حال برگزاری است.

کد خبر: 997126

وب گردی

وب گردی