رقابت بیش از هزار دانش‌آموز در مسابقات ربوکاپ آزاد دانشگاه تهران

پنجمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد دانش‌آموزی دانشگاه تهران با حضور ۱۱۴۰ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، این‌مسابقات با حضور ۱۱۴۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول از ۱۳۷ مرکز آموزشی از هفت استان، در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مسابقه روبوکاپ شامل چند مرحله است که مرحله اول ساخت ربات و ارزیابی آن از جهت مکانیکی، الکترونیکی و برنامه‌نویسی، ۹ و۱۰ اسفند در سازمان مرکزی دانشگاه تهران و مرحله بعدی، آزمون فنی است که ۱۴ و ۱۵ اسفند در پردیس فنی و مهندسی دانشگاه تهران و در نهایت ۱۶ اسفند اختتامیه این مسابقات در تالار بزرگ فردوسی برگزار می‌شود.

همچنین نفرات برگزیده مسابقات در دوره‌های تخصصی دانشگاه فنی شرکت داده می‌شوند. این افراد به صورت تخصصی تحت آموزش قرار می‌گیرند و در نهایت بعد از ۱۰ ترم آموزش تخصصی در قالب تیم‌های مختلف برای مسابقات گوناگون در سراسر جهان آماده می‌شوند.

این آموزش‌ها شامل مباحث مکانیک، الکترونیک و برنامه‌نویسی است، تا حدی که برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه دوره اول قابل فهم باشد. در نهایت دانش‌آموزان بعد از پایان این ۱۰ ترم به AVR و برنامه‌نویسی‌های دیگر مسلط می‌شوند و همچنین ساخت مکانیزم‌های مختلف مکانیکی ربات را یاد می‌گیرند.

همچنین برای مسابقاتی که عمدتاً برای دانشجویان و دانش‌آموزان متوسطه دوم برگزار می‌شوند، پشتوانه‌سازی انجام می شود و از بین دانش‌آموزانی که برگزیده می‌شوند و دوره آموزش تخصصی را می‌گذرانند، نفراتی برای مسابقات بین‌المللی معرفی می شوند.

در مدارسی که در تهران مشغول فعالیت در این رشته هستند و همچنین در دیگر مراکز آموزشی تهران و شهرستان‌های مختلف از طریق وب‌سایت و پورتال فنی‌وحرفه‌ای آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی های لازم انجام شده که در نهایت ۱۰ هزار دانش‌آموز مورد سنجش قرار گرفتند و از بین آن‌ها ۱۱۴۰ نفر بر اساس میزان علاقه‌مندی و استعداد و همچنین بر اساس عملکردی که در کلاس‌ها داشتند، برگزیده شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997133

وب گردی

وب گردی