از دانشگاهیان انتظار داریم مشکل گشای کشور در حوزه های مختلف باشند

دکتر منصور غلامی با بیان این که درشرایط فعلی وضعیت علوم و فناوری به سرعت در حال تغییر است، گفت: مراکز آموزش عالی کشور باید تغییرات جدی در ماموریت های شان را در دستور کار قرار دهند و ما از دانشگاهیان انتظار داریم مشکل گشای کشور در حوزه های مختلف باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر غلامی با بیان اینکه تا کنون دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی وظایف خود را به خوبی انجام داده اند، اظهار داشت: بسیاری از دستاوردهای علمی کشور طی ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها به لحاظ تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند، گفت: بخش صنعت هم باید با پشتکار بیش از پیش شرایط اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را ایجاد کند.

دکترغلامی در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به اقدامات و دستاوردهای پژوهشی چند سال اخیر افزود: رفع موانع به کار گیری دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، موثرترین راهکار برای توسعه و پیشرفت کشور است.

وزیر علوم در پایان با بیان اینکه تقویت شرکت های دانش بنیان از جمله اولویت های جدی وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۴۲۰ هزار شغل پایدار در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور مورد حمابت وزارت علوم قرار گرفته اند.

در پایان این نشست و با حضور وزیر علوم از خیرین حوزه آموزش عالی اردکان تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997142

وب گردی

وب گردی