اکثریت آمریکایی ها با اعلام وضعیت فوق العاده مخالف هستند

تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آمریکایی با اقدام ترامپ در اعلام وضعیت فوق العاده ملی مخالف هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نظرسنجی جدیدی که روز چهارشنبه منتشر شده حاکی است که 59 درصد آمریکایی‌ها با تصمیم دونالد ترامپ در اعلام وضعیت فوق العاده ملی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک مخالفت کرده‌اند.

حدود 41 درصد شهروندان آمریکایی نیز از تصمیم ترامپ در اعلام حالت فوق العاده ملی حمایت می‌کنند.

این اقدام ترامپ با طرح شکایت از سوی 16 ایالت آمریکا روبرو شده و موجب دو دستگی بین نمایندگان حزب جمهوریخواه شده است.

ترامپ جمعه گذشته پس از مصوبه کنگره درباره طرح امنیت مرزها تصمیم به اعلام وضعیت فوق العاده ملی گرفته است. در مصوبه کنگره هیچ اشاره‌ای به درخواست 5.7 میلیارد دلاری ترامپ برای احداث دیوار مرزی مکزیک نشده است.

دموکرات ها قصد دارند قطعنامه‌ای را در کنگره و سنا تصویب کنند تا اعلام وضعیت فوق العاده ملی از سوی ترامپ را رد کند ولی این احتمال وجود دارد که رئیس جمهور آمریکا در نهایت این قطعنامه را وتو نماید.

گرچه اکثر آمریکایی ها مخالفت خود را با تصمیم ترامپ اعلام کرده‌اند ولی این نظرسنجی نشان می دهد 54 درصد آنها بر این باورند که شرایط در مرز مکزیک در حالت اضطرار قرار گرفته است و 46 درصد با این مساله مخالف هستند.

بیش از 82 درصد دموکراتها گفته‌اند که وضعیت در مرز مکزیک در شرایط فوق العاده قرار ندارد ولی 75 درصد جمهوریخواهان بر این باورند که شرایط در مرز مکزیک در وضعیت فوق العاده است.

شهروندان جوان تر آمریکایی نیز حمایت کمتری از تصمیم ترامپ نشان داده‌اند به طوری که تنها 32 درصد رای دهندگان 18 تا 34 سال از تصمیم ترامپ حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997145

وب گردی

وب گردی