چرا دانشجویان آنلاین حواس جمع نیستند

در مورد کلاس های آنلاین وچگونگی جایگزین شدن نوع حضوری با آن ها سوالات زیادی وجود دارد اما نکته مهم این است که آیا دانشجویان در این نوع کلاس ها روی موضوعات مطرح شده تمرکز دارند یا خیر.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان به راحتی متوجه شده اند که دانشجویان در دوره های آنلاین بیش از همسالانشان در کلاس های حضوری در حال انجام کارهای دیگری نیزهستند که برخی از آن ها می تواند به زمان صرف شده در فیس بوک اشاره کرد.

با بررسی 300 دانشجو که در دوره های آنلاین و حضوری دانشگاه کنت ثبت‌نام کرده بودند مشخص شد که دانشجویان آنلاین در مقایسه با همتایانی که در کلاس‌های حضوری شرکت داشته اند 25 درصد بیشتر مشغول کارهای دیگر نیز بوده اند.

در حالیکه بیشتر تصور می شود که دانشجویانی که گرایش بیشتری به انجام چندین کار به طور همزمان دارند در کلاس های حضوری نیز بیشتر دچار حواس پرتی می شوند مطالعات نشان داد که آن ها در کلاس‌های آنلاین بیشتر چندین عملکرد را انجام می دهند.

به عبارت دیگر، محققان اظهار داشتند دانشجویانی که نگرش مثبت به انجام چند کار هم زمان دارند و ترجیح می دهند به این صورت به نظر برسند، بهتر است این رفتارهای نامناسب را در کلاس های حضوری کنترل کنند.

محققان پیشنهاد دادند که قرار گرفتن در محیط کلاس و فشارهایی که بعضا توسط هم‌کلاسی ها و مدرسان به دانشجویان وارد می شود باعث کنترل این حالت است.

حواس پرتی دیجیتال

حواس پرتی ها در سالن‌های سخنرانی واقعی و کلاس های درس وجود دارد. سخنرانان سعی کرده اند با ممنوعیت وجود گوشی های تلفن همراه و لپ تاپ‌ها از ایجاد چنین مشکلی جلوگیری کنند.

یک گزارش در سال 2016 نشان می دهد که دانشجویان حدود یک پنجم وقت کلاس درس را پای لپ تاپ و گوشی های هوشمند صرف کرده اند. درصورتیکه می دانند که این کار می تواند به نمرات آنها آسیب برساند.

آنها در این روزها به طور متوسط 11.43 برابر این دستگاه‌ها را برای اهداف غیر کلاس استفاده می کنند. اکثریت اظهار داشتند که این کار را به عنوان تلاشی برای مقابله با خستگی انجام می دهند.

دانشگاه ها باید راهکارهای خود را برای جلوگیری از چند وظیفه ای بودن با روش آموزش تعریف کنند. کاهش میزان حواس پرتی در دانشگاه های حضوری بسیار متفاوت از دوره های آنلاین خواهد بود.

محققان همچنین پیشنهاد کردند که توسعه دهندگان دوره های آنلاین باید راه حل های تکنولوژیکی و آموزشی را با هدف حفظ تمرکزافراد بر روی آموزگاران آنلاین ارئه دهند.

کد خبر: 997154

وب گردی

وب گردی