کلیپ‌های گردشگران آمریکایی از ایران نشان داد فریادهای ترامپ نتیجه عکس داده است

معاون گردشگری کشور گفت: کلیپ‌های گردشگران آمریکایی درباره ایران، نشانگر این موضوع است که تبلیغات منفی علیه ایران دروغ است و فریادهای ترامپ نتیجه عکس داده‌است.

به گزارش ایسکانیوز، دوازدهمین گردهمایی جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

کار راهنمای گردشگری از کار معدن سخت‌تر است

ولی تیموری معاون گردشگری کشور در این مراسم گفت: ورود بنده به صنعت گردشگری از سال ۷۸ و به عنوان یک راهنما بوده است. بر همین اساس می‌توانم بگویم که کار راهنما از کار معدن سخت‌تر است. بخصوص برای راهنمایی که در ایران کار می‌کند. چراکه راهنمایان گردشگری در ایران ۲ شغل را در طول تورها انجام می‌دهند و هماهنگی‌های مختلفی که وظیفه راهنما نیست، توسط آنها انجام می‌شود.

وی افزود: ما به عنوان راهنمایان گردشگران خارجی را با یک نگاه غیر واقعی به ایران وارد می‌کنیم و با یک نگاه واقعی از ایران خارج می‌کنیم. این کار به نوعی معجزه راهنمایان گردشگری است. در نتیجه به جرات می‌توان بگویم که راهنمایان ما از جمله تخصصی‌ترین همکاران در صنعت گردشگری ما به شمار می‌آیند.

راهنمایی گردشگری یک شغل نیست، یک فعالیت است

تیموری در ادامه با اعلام اینکه با توجه به تمام اهمیت‌های این شغل، راهنمایی را شغل نمی‌گویند، بیان کرد: این کار به نوعی یک فعالیت به شمار می‌آید. ما باید بحث را به سمتی ببریم که با چه اتفاق‌هایی می‌توان از مزایای این شغل بیشترین استفاده را کرد. هیچ زمان مجلس برای ما شغل تعریف نمی‌کند، همچنین وقتی ما با وزارت کار درباره بیمه راهنمایان صحبت می‌کنیم، از ما ساعت کار روزانه می‌خواهند که بتوانند آن را به عنوان شغل در نظر بگیرند و همین موضوع مشکل اصلی ما به شمار می‌آید.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: در حال حاضر و با شرایط موجود ساعت کاری راهنمایان کم بوده و تعداد آنها زیاد است. به همین دلیل نمی‌توان از حالا به راهنمایان گردشگری به عنوان شغل نگاه کرد ولی مسیری را پیدا کردیم که با همکاری وزارت کار بتوانیم این مشکل را حل کنیم. البته لازم است توضیح دهم که بخشی از بیمه راهنمایان باید از طریق دفاتر باشد و بخش کوچکی از طریق خودشان تا به این طریق و با همراهی ما مثلثی را تشکیل دهیم و بتوانیم مشکل بیمه راهنمایان را حل کنیم.

چالش ورود فناوری به گردشگری

تیموری با بیان اینکه اکنون ورود فناوری به گردشگری چالشی را وارد حرفه دفاتر مسافرتی کرده است، اظهار کرد: باید پیش‌بینی روزی را بکنیم که این موضوع وارد حرفه راهنمایان شود تا آن زمان بتوانیم با این چالش کنار بیاییم و آن را به بهترین نحو حل کنیم. چراکه شاید فرایند کار به سمتی برود که استفاده از فناوری جای انسان را بگیرد؛ در نهایت باید به این موضوع فکر کرد و برای آن راه حل پیدا کرد.

اگر مثل بقیه از مشکلات بگوییم و اعتراض کنیم به جایی نخواهیم رسید

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به مشکلات گردشگری عنوان کرد: اگر ما هم بخواهیم از مشکلات گردشگری بگوییم، مشکلات زیاد است ولی بیاییم و دست به دست هم دهیم و هر کدام یکی از این مشکلات‌ را حل کنیم. در شرایط ایجاد شده مسئولان متوجه شده‌اند که گردشگری می‌تواند مشکلات اقتصادی را تا حد زیادی حل کند. در این شرایط اگر ما هم بخواهیم مثل بقیه شروع به اعتراض کنیم و از مشکلات بگویم، به جایی نخواهیم رسید.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه اکنون وقت این است که کاری کنیم که حرفه ما به عنوان یک اولویت کشور مطرح شود، اظهارداشت: اکنون وقت آن است که یک جریان سازی در گردشگری اتفاق بیفتد. چراکه در این شرایط می‌توان مطالبات مختلف را پیگیری کرد و به نتیجه رسید. در نهایت اگر کنار هم باشیم، می‌توانیم این مشکلات را نیز حل کنیم.

رضایت گردشگران هنگام خروج از ایران نشان دهنده کاربلد بودن خانواده گردشگری است

تیموری افزود: اینکه گردشگران راضی از ایران می‌روند، نشان می‌دهد که خانواده گردشگری کار خود را بلد است. ولی برای بهتر شدن شرایط و تغییر تصویر ایران باید دستگاه‌های دیگر هم در این راه به ما کمک کنند.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: برای بهتر شدن وضعیت راهنمایان باید کاری کنیم که تایم های فصلکشور بالا رود که بخش مهمی از آن به تغییر فرهنگ سفر مربوط می‌شود. باید سفرهای با برنامه ریزی را در فرهنگ سفر مردم جا بیاندازیم تا به این صورت مشکلات بسیاری حل شود. به نوعی اگر تور برنامه ریزی شده عملی شود و آن زمان کسی از راهنما استفاده نکنند، ما هم پیگیری کرده و از این موضوع جلوگیری می‌کنیم. سفرهای برنامه‌ریزی شده به نفع همه متولیان کردشگری و مردم بوده و بسیاری از مسائل دیگر را حل می‌کند.

کلیپ‌های گردشگران آمریکایی از ایران نتیجه عکس فریادهای ترامپ؛ نوید سال بهتر برای گردشگری

تیموری افزود: ما امسال نسبت به سال گذشته قطعاً فصل های‌ بین‌المللی گردشگری پررونق‌تری را خواهیم داشت و به نوعی وارد فضای جدیدی خواهیم شد. به نوعی باید بگویم که فریادهای آقای ترامپ نتیجه عکس داده و کلیپ‌هایی که گردشگران آمریکایی که درباره ایران گفتند نشانگر این موضوع است. آنها به صراحت اعلام کردند که صحبت‌ها منفی درباره ایران دروغ است. به این صورت این نوید را می‌دهیم که ما امسال فصل بهتری را به نسبت قبل خواهیم داشت.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 997160

وب گردی

وب گردی