نامه مقام صهیونیست به اعضای شورای امنیت درباره ایران

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به اعضای شورای امنیت خواستار مقابله با برنامه هسته‌ای ایران شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ «دنی دانون»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار مقابله با برنامه هسته‌ای ایران شده است.

به نوشته جروزالم‌پست، مقام صهیونیست در این نامه مدعی شده ایران در ماه فوریه اقدام به پرتاب یک ماهواره به فضا کرده است. او این آزمایش را «نقض آشکار و فاحش» قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانسته است.

در این نامه آمده است: «ایران آشکارا درخواست جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن این نوع فعالیت‌ها که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هستند را نادیده گرفته است.»

تبلیغات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران در حالی صورت می‌گیرد که این رژیم تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا و کشورهای غربی، در برابر درخواست‌ها برای نظارت بر برنامه تسلیحات هسته‌ای خود مقاومت کرده است.

تخمین‌ها درباره تعداد کلاهک‌های هسته‌ای اسرائیل دامنه‌ای بین ۷۵ تا ۴۰۰ عدد دارد، اما اکثر برآوردها تعداد کلاهک‌های هسته‌ای تل‌آویو را نزدیک به ۲۰۰ عدد اعلام می‌کنند.

در مقابل، ایران به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، بر حق خود در زمینه دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز تأکید کرده است.

جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر این، برای پایان دادن به هراس‌افکنی‌ها درباره برنامه هسته‌ای خود به توافقی با قدرت‌های جهانی درباره این برنامه دست یافته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۳ گزارش متوالی پایبندی ایران به تمامی تعهداتش ذیل این توافق را تأیید کرده است؛ علی‌رغم این، دولت آمریکا با نقض تعهداتش از این توافق خارج شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 997165

وب گردی

وب گردی