لزوم ایجاد اتاق‌ فکر برای بهتر اجرا شدن استراتژی های طرح پایش

رئیس دبیرخانه برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما برای هر استان و چالش های مربوط به آن، اتاق فکری آماده خواهیم کرد تا از این طریق، در راستای اجرای استراتژی ها و برنامه های کلان خود گام برداریم.

دکتر محمد علی اکبری رئیس دبیرخانه برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در طرح پایش، در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی که برنامه ای در راستای هدفمند کردن پایان نامه های ارشد و دکتری برای رفع چالش های علمی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی ، سیاسی و... است.

وی ادامه داد: این طرح با شناسایی مشکلات و چالش های موجود و راه حل ها، آن ها را تبدیل به موضوع پایان نامه و تحقیقات دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می کند.

علی اکبری تصریح کرد: در واقع ما در این طرح، زمینه های پژوهشی برای استادان و دانشجویان تعریف می کنیم و در ادامه این افراد می توانند با استفاده از این زمینه ها، عنوان و موضوع پایان نامه خود را انتخاب کنند.

وی افزود: همچنین ما برای هر استان و چالش های مربوط به آن، اتاق فکری آماده خواهیم کرد تا از این طریق، در راستای اجرای استراتژی ها و برنامه های کلان خود گام برداریم.

علی اکبری در ادامه گفت: همچنین ما در مراحل بعدی، بحث مهارت محوری، ارتباط با صنعت و اشتغال و برنامه هایی از این قبیل را جدی تر از گذشته دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم اهداف بلند مدت کشور را در زمینه ارتقای سطح پژوهشی و رفع چالش های جامعه از این طریق است، تحقق بخشیم.

وی افزود: در این راستا، واحد های استان تهران و برخی دیگر از استان ها، نظام موضوعات موردنیاز را تهیه کرده و در آینده ای نزدیک در سامانه پایش این اطلاعات را ثبت می کنند.


علی اکبری بیان کرد: البته عدم توجه به پژوهش محوری یک چالش بزرگ برای کل نظام آموزش عالی است و به دانشگاه آزاد محدود نمی شود و امیدواریم با همکاری مسئولان دانشگاه ها، استادان و در نهایت دانشجویان بتوانیم برنامه های خود را اجرایی سازیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 997170

وب گردی

وب گردی