همه ایرانیان باید بیمه باشند/پرداخت بیمه سلامت برای هرنفر ۴۴ هزار تومان

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت:بر اساس قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه بیمه سلامت اجباری است و اگر کسی فاقد بیمه اجباری تامین اجتماعی است باید با معرفی خود به بیمه سلامت از خدمات این بیمه استفاده کند.

به گزارش ایسکانیوز، طاهر موهبتی گفت:طبق قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه برنامه بیمه سلامت اجباری است ،یعنی همه شهروندان باید بیمه باشند،حالا برخی از افراد در بخش های مختلف خصوصی و دولتی مشغول به کار بوده و از آن طریق تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود: اما اگر کسی فاقد بیمه اجباری تامین اجتماعی باشد با معرفی خود به بیمه سلامت از خدمات این بیمه استفاده کند.

موهبتی با بیان اینکه اگر کسی فاقد بیمه است خودش کاهلی کرده افزود:هر فردی که فاقد بیمه است می تواند با مراجعه به یکی از 1100 دفاتر پیشخوان دولت به بخش مربوط به بیمه سلامت که اتفاقا پرکارترین قسمت این دفاتر است مراجعه و بیمه شوند.

وی اضافه کرد:پرداختی برای بیمه سلامت به ازای هر فرد 44 هزار تومان است اما اگر فدردی توان مالی کافی نداشته باشد و اظهار کند توان کافی برای پرداخت این مبلع را ندارد می تواند 2 هزار تومان پرداخت کند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت:این شرایط فراهم شده که برای برخی از اقشار جامعه که جزو دهک های پایین هستند بیمه سلامت رایگان باشد ما بهتر است وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی پایگاهی داشته باشد تا ما بتوانیم با استفاده از آن ببنیم فرد در چه دهکی قرار دارد و بنابرآن تصمیم بگیریم که آیا این افراد را با تخفیف بیمه کنیم یا به صورت رایگان.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 997173

وب گردی

وب گردی