کبگانیان: نماینده وزارت علوم در جلسات آمایش آموزش عالی شرکت نمی‌کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از عدم شرکت نمایندگان وزارت علوم در جلسات کمیسیون سند آمایش آموزش عالی خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور کبگانیان با اشاره به سند آمایش آموزش عالی گفت: متأسفانه هنوز گزارش وزارت علوم تحقیقات و فناوری از سند آمایش آموزش عالی ارائه نشده است.

وی ادامه داد: یعنی از وزارت علوم هنوز شخصی در جلسات مربوط به سند آمایش آموزش عالی کشور شرکت نمی کند؛ گزارش آن را به وزیر علوم تحقیقات و فناوری ارائه داده ایم و امیدواریم این مشکل را حل کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انتظار ما این است که نماینده رسمی وزارت علوم در جلسات کمیسیون آمایش آموزش عالی شرکت کرده و برنامه های پیشنهادی خود را در کمیسیون مذکور ارائه کند تا برنامه مذکور بررسی شده و سپس در ستاد نقشه جامع علمی کشور مطرح شود.

گفتنی است؛ سند آمایش آموزش عالی با هدف ساماندهی مراکز آموزش عالی و رفع چالش های این بخش در اردیبهشت ماه ۹۴ کلید خورد، در اسفندماه همان سال به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و در بهار سال ۹۵ به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.

این طرح دانشگاه‌ ها و مراکز آموزشی و پژوهشی عالی کشور را به ۱۰ منطقه دانشگاهی تقسیم می کند؛ مدیریت و استفاده از ظرفیت های منطقه ای دانشگاه ها، افزایش کیفیت، رتبه بندی و اعتبارسنجی، مأموریت گرایی مؤسسه های آموزش عالی، توزیع عادلانه منابع و جلوگیری از تمرکز امکانات از اصلی ترین اهداف این سند به شمار می رود.

این سند همچنین به دنبال یکپارچه سازی نظام پذیرش دانشجویان شهریه پرداز، یکپارچه سازی آموزش مهارتی دانشجویان، تجمیع و ادغام موسسه های آموزش عالی با هدف ساماندهی واحدها، ارتقای کیفی در آموزش عالی یا کنترل برخی شاخص ها مانند نسبت استاد به دانشجو در اعطای مجوزها و کنترل ظرفیت پذیرش دانشجو متناسب با بازار کار، ممانعت از صدور مجوزهای جدید تإأسیس مراکز آموزش عالی، سطح بندی مراکز آموزش عالی دولتی و دانشگاه آزاد و ایجاد دانشگاه های فراملی، ملی، منطقه ای و محلی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 997194

وب گردی

وب گردی