کاشتن  2 میلیون نهال هفته درختکاری در پایتخت

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به توزیع عادلانه فضای سبز در پایتخت گفت: حدود 2 میلیون اصله نهال هفته درختکاری در پایتخت کاشته می شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی محمد مختاری روز جمعه در آیین کاشت 40 اصله درخت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خیابان ولیعصر(عج) از طرح کاشت یکهزار و 100 درخت چنار حاشیه این خیابان در جمع خبرنگاران گفت: 15 اسفند، پروژه کمربند سبز که اجرای آن از چهار ماه گذشته در یکهزار و 250 هکتار در دامنه جنوبی البرز آغاز شده، با حضور شهردار تهران افتتاح می شود.
وی گفت: در این پروژه، 800 هزار درخت از گونه های مناسب و مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران و مقاوم به کم آبی در ارتفاع یکهزار و 800 تا 2هزار و 400 کاشته شده که منابع آبی لازم برای آبیاری آنها از پساب تصفیه شده، حدود 2 میلیون متر مکعب از تصفیه خانه شهید محلاتی با همکاری شرکت آب و فاضلاب، تامین می شود.
مختاری افزود: با توجه به فرونشست‌های ایجاد شده در جنوب تهران و دشت ورامین، برای آبیاری سعی می کنیم منابع آب‌های زیرزمینی را کاهش داده و از پساب تصفیه شده استفاده کنیم.
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: در هفته درختکاری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی از نهادهای دیگر در نقاط تعیین شده، درخت کاشته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه امسال 17 اسفند در بوستان جنگلی چیتگر یکصد هزار اصله نهال کاشته می شود، گفت: هفته درختکاری در 120 بوستان فرامنطقه ای نهال رایگان مثمر و غیرمثمر توزیع خواهد شد.
مختاری افزود: امسال از اول دی تاکنون بیش از 200 هزار اصله درخت از گونه های مثمر و غیرمثمر در منازل شهروندان کاشته شده که می تواند نقش مهمی در تأمین سرانه فضای سبز شهروندان تهرانی داشته باشد.
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه سرانه فضای سبز قبل از انقلاب زیر یک متر بوده و امروز به برکت نظام جمهوری به 16.25 متر مربع رسیده، اظهارداشت: در بخش برون شهری این سرانه 24 متر است.
وی گفت: در بعضی از مناطق تهران همچون هفت، هشت، 10، 11، 12 و 17 با کمبود سرانه فضای سبز مواجه هستیم و در این مناطق تلاش می کنیم با خرید باغات و احداث پارک های همسایگی و محله ای سرانه فضای سبز را افزایش دهیم که به این واسطه سفرهای درون شهری هم کاهش پیدا می کند.

تهران به جای رنگ سیمانی رنگ سبز داشته باشد


رئیس فرهنگستان و ادب فارسی نیز در این آیین با ابراز خرسندی از احیای درختان خیابان ولیعصر(عج) توسط شهرداری تهران اظهارداشت: جایگاه این خیابان در تهران مانند چهارباغ در اصفهان است.
غلامعلی حدادعادل گفت: اقدام شهرداری که درختان نسبتا تنومند را از شهرها و نهالستان های دیگر با خاک و ریشه به تهران منتقل می کند یک فناوری جدید است و به حفظ درختان این خیابان کمک می کند.
وی کاشت درخت در خیابان ولیعصر (عج) را اقدامی نمادین برای حفظ و احیای این خیابان و پیامی برای قطع نکردن درختان دانست و افزود: هر فردی باید به این فکر باشد که درخت بیشتری بکارد و امیدوارم روزی دورنمای شهر تهران به جای رنگ سیمانی رنگ سبز داشته باشد.
مجتبی یزدنی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، احمد مسجدجامعی، زهرا صدراعظم نوری، آرش حسینی میلانی، افشین حبیب زاده اعضای شورای اسلامی شهر تهران و غلامعلی حداد‌عادل رئیس فرهنگستان و ادب فارسی و سیدعباس سادات از باغبانان قدیمی تهران که همراه پدرش درختان خیابان ولیعصر(عج) را کاشته در آیین کاشت 40 اصله درخت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خیابان ولیعصر(عج) حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997197

وب گردی

وب گردی