گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران به چلسی می‌رود؟

لوران بلان فرانسوی که شنیده می‌شود گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران است، احتمال دارد هدایت تیم فوتبال چلسی انگلیس را برعهده بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، پس از خروج کی‌روش از فوتبال ایران، نام‌های زیادی برای جانشینی این مربی اعلام شد. اسامی خوزه مورینیو و زیدان، اروه رنار، یورگن کلینزمن و لوران بلان هم در رسانه‌ها مطرح شدند، اما فدراسیون فوتبال واکنشی به نام‌های مطرح شده نداشت.

شنیده می‌شود، اصلی‌ترین گزینه جانشینی کارلوس کی روش پرتغالی، لوران بلان فرانسوی است که سابقه حضور در پاری سن ژرمن را دارد. این مربی متولد ۱۹۶۵ در فرانسه است و ۱۹۲ سانتی متر قد دارد. او در دوران بازیگری مدافع بود و در منچستریونایتد انگلیس، ناپولی ایتالیا، بارسلونا اسپانیا، مارسی فرانسه و اینتر ایتالیا بازی کرد و سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش را هم دارد.

همچنین بلان چند روز پیش در گفتگو با رسانه‌ها بیان کرد: من فکر نمی‌کنم خیلی بتوانم بدون تیم و به دور از فوتبال بمانم، بنابراین باید بگویم چندین پیشنهاد خوب از تیم‌های مطرح دنیا دریافت کرده ام. همچنان منتظر هستم تا با تیم ایده آلی که در ذهن دارم به توافق نهایی دست پیدا کنم.

حال رسانه‌های معتبر جهان گزارش دادند که مسئولان باشگاه چلسی در صدد به خدمت گرفتن بلان هستند تا او را جایگزین مائوریتزیو ساری ایتالیایی کنند. بلان پیش از انتخاب آنتونیو کونته به عنوان سرمربی آبی‌پوشان لندنی در سال ۲۰۱۶ نیز گزینه سرمربیگری این تیم انگلیسی بود و حال اگر ساری با چلسی در مسابقه روز یکشنبه مقابل منچسترسیتی نتیجه خوبی نگیرد، اخراج خواهد شد.

البته زین‌الدین زیدان دیگر گزینه مدنظر سران باشگاه چلسی است. او در چندسال اخیر موفق شد ۹ عنوان قهرمانی از جمله سه قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا را برای رئال مادرید به ارمغان بیاورد و گزینه مناسبی برای بازنشسته‌ها (لقب تیم فوتبال چلسی) محسوب می‌شود.

گفته می‌شود فرانک لمپارد هم دیگر گزینه سرمربیگری آبی‌پوشان لندنی است.

درحال حاضر در جدول رده بندی لیگ جزیره، چلسی با کسب ۵۰ امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارد و ساعتی پیش با اعلام فیفا از فعالیت در ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم است.

کد خبر: 997241

وب گردی

وب گردی