غیب‌پرور: ما به‌دنبال تصدی‌گری نیستیم/ دستیابی به  دانش فنی ساخت سلول خورشیدی طی دو سال آینده

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: اگر بودجه لازم اختصاص داده شود طی دو سال آینده صد هزار نیروگاه احداث خواهد شد. ما به عنوان بسیج ادعای تصدی گری نداریم و تنها به عنوان نوکر مردم در اجرای طرح‌ها اقدام می‌کنیم.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، سردار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، در دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت، با اشاره به این‌که چیزی که باعث نگرانی است نظام مدیریتی در به‌کارگیری نیروی ارزشمند است، گفت: اعتلای بسیج، اثربخش بودن آن در عرصه های گوناگون است و نقطه هدف ما افزایش اثربخشی بسیج در کشور است.
وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه ما شناسایی سرمایه ملی در نقاط کشور است و نیز ایجاد شبکه توانمند و اثربخش است.
غیب پرور افزود: هم اکنون ۶۰ هزار نیرو در بخش صنعت، ۵۵ هزار نفر در حوزه کشاورزی و ۵۷ هزار نفر در بخش عمرانی است که اعداد تکان دهنده است. اگر بتوانیم مجموعه های دانش را شبکه کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم و در این صورت اعتلای بسیج رخ خواهد داد؛ بنابراین تحقق این شبکه یعنی کسب اطلاعات لازم در بخش نیروی فعال کشور در سال ۹۸ است.
وی در ادامه با اشاره به این‌که یکی از نکات دیگر در بسیج صنعت، عارضه یابی بخش صنایع است، گفت: بسیج مهندسی در سال ۹۸ بیش از ۲ هزار برنامه در دستور کار خود قرار داده است. به طوری‌که حدود ۵۰ کلینیک را احداث خواهد کرد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه با بیان این که چرا هر موقع وارد نمایشگاه می‌شویم مدام با ارائه مشکلات مواجه می شویم، افزود : ما باید اول مشکلات صنعت را حل کنیم و بعد روی ایجاد صنعت جدید اقدام کنیم و از نیروهای توانمند و جوان کشور حداکثر حمایت ها را به عمل آورده و جوان ها را باور کنیم.
سردار غیب پرور ادامه داد: در تولید نیروگاه های کوچک خورشیدی توان اجرای را داریم و انتظار ما از مجلس این است که ما را در تصویب طرح های اجرایی کشور کمک کنند و با انسجام همگانی جوانان را حمایت کنیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اگر بودجه لازم اختصاص داده شود طی دو سال آینده صد هزار نیروگاه احداث خواهد شد. ما به عنوان بسیج ادعای تصدی‌گری نداریم و تنها به عنوان نوکر مردم در اجرای طرح‌ها اقدام می کنیم.
وی ادامه داد: ما می توانیم برای حل مشکلات و استفاده از توان ملی کشور توسط جوانان برای احیا صنعت کشور اقدام کنیم.


در ادامه علی‌اصغر شهبازی رئیس سازمان بسیج صنعت گفت: بسیج مهندسین صنعت برای این‌که اثربخشی لازم را داشته باشد نسبت به بازنگری فعالیت های خود اقدام نموده و در این راستا سه طرح را به تصویب رسانده که در سال ۹۸ نسبت به اجرای این سه طرح اقدام خواهیم کرد‌.
وی در ادامه با بیان این‌که ما برای اجرای طرح‌های خود باید نسبت به توانمندی‌های داخلی اطلاعات لازم را بدست آوریم، گفت: ۶ هزار قلم کالا وارد کشور می‌شود که ۸۰ درصد آن قابلیت تولید داخل را دارند.
شهبازی افزود: ۹۰ هزار واحد صنعتی در کشور داریم که ۳۱ هزار واحد آن راکد است که در سال ۹۸ بنا داریم که ۱۵ هزار واحد را مجددا احیا کنیم .
وی ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های سال ۹۸ طرح جهاد روشنایی است، که در سال آینده ۳ هزار نیروگاه با تامین اعتبار احداث خواهد شد و در تلاش هستیم که طی ۲ سال آینده به دانش فنی ساخت سلول خورشیدی برسیم.
رییس بسیج مهندسین صنعت گفت: از ۲هزار طرح شرکت کننده در نمایشگاه حدود ۲۸۰ طرح شرکت کرده اند که دانش فنی سرشاری از انرژی اتمی داریم.

گفتنی است؛ ترویج فرهنگ و تفکر ناب بسیجی و ایجاد خودباوری در عرصه فناوری و صنعت، معرفی و الگوسازی شرکت های برتر دانش بنیان با تفکر و روحیه بسیجی، ترویج فرهنگ تحقیق و نوآوری در حوزه توسعه و احیای صنعت، الگوسازی در بین جامعه مخاطب در عرصه فناوری و صنعت، معرفی کانون های تخصصی و گروه‌های جهادی برتر در حوزه صنعت از جمله اهداف این صنعت است.
سازمان بسیج مهندسین صنعت متولی این جشنواره است که تا ششم اسفند ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.
قرار است در افتتاحیه این جشنواره از مهندس سرآمد، کانون برتر و گروه جهادی برتر در سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان ها و مرکز بسیج مهندسین صنعتی وزارتخانه ها قدردانی شود.
همچنین بخش نمایشگاهی که به مدت سه روز در بخش حرفه‌ای و آماتور (دانش آموزان استعداد درخشان) در ٣٧ غرفه برگزار می شود.
در بخش حرفه‌ای نمایشگاه از میان 2 هزار طرح ارسال شده به این جشنواره 280 طرح انتخاب شده است.
در طرح‌های بخش آماتور نمایشگاه از میان 53 طرح ارسال شده ٢٠ طرح منتخب در پنج غرفه نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997266

وب گردی

وب گردی