فعالیت ۵۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان در وزارت دفاع/ ساخت ۸۵ درصد تجهیزات با توان داخلی

وزیر دفاع با بیان این‌که ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در عرصه دفاعی فعالیت می‌کنند، گفت: امروز ۸۵ درصد از نیاز های دفاعی کشور را با نیروهای انسانی داخلی تولید کرده و در اختیار نیروهای دفاعی کشور قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امیر حاتمی وزیر دفاع در دومین همایش سرآمدان فناوری و صنعت، با بیان این‌که انقلاب اسلامی یک معجزه است و ایستادن در مقابل رژیمی که از همه ابعاد توسط رژیم های دیگر حمایت می شدند یک معجزه است، گفت: ۲۲ بهمن امسال و حضور پرشور مردم یک معجزه است و چرایی این معجزه‌ها تحقق وعده الهی است.
وی ادامه داد: مردم و امام بزرگوار ما شهدا، جانبازان و خانواده های معظم شهدا برای یاری دین خدا با تمام وجود اقدام کردند و این یکی از معجزات بسیج است که با مردم همراه ما شدند.
امیر حاتمی گفت: می‌گفتند شما نمی توانید هیچ کاری انجام دهید و ۴۰ هزار مستشار دفاعی داشتیم؛ اما امروز ۸۵ درصد از نیازهای دفاعی کشور را با نیرو های انسانی داخلی تولید کرده و در اختیار نیرو های دفاعی کشور قرار داده ایم.
وزیر دفاع در ادامه با اشاره به ساخت هواپیمای کوثر ،موشک کروز و زیر دریایی فاتح در کشور گفت: امروز توان داخلی کشور به سمتی حرکت کرده است که تمام طراحی ، فناوری و ساخت این وسایل دفاعی کشور ۱۰۰ درصد داخلی است.
وی ادامه داد: بیش از ۵ هزار شرکت که تعداد ۵۰۰شرکت دانش بنیان در وزارت دفاع در حال فعالیت هستند و این در حالی است که تنها کمتر از یک درصد از تحقیقات کشور را استفاده کرده ایم.
وی افزود: ما متکی به مردم، خون شهدا، انسجام و وحدت، هم صلح را و هم جنگ را در منطقه برده ایم و قدرت ما برای صلح، ثبات و امنیت منطقه است.
وزیر دفاع گفت: ما همواره با استوار از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد و با پایبندی به دین خدا به نصرت الهی خواهیم رسید.


انتهای پیام/

کد خبر: 997282

وب گردی

وب گردی