ایجاد سامانه مطالعه پایان‌نامه‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از ایجاد سامانه مطالعه پایان‌نامه‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل خبر داد.

فرزاد ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل گفت: جهت اجرای طرح‌های بهبود مستمر و به منظور افزایش سهولت دسترسی به پایان‌نامه‌ها و امکان مطالعه آن از سوی دانشجویان و استادان از داخل دانشگاه، فاز اول سامانه مطالعه آنلاین پایان‌نامه‌ها ایجاد شد.

او تشریح کرد: در مرحله نخست بالغ بر 5410 فایل پایان‌نامه بارگذاری شده است و علاوه بر این، اداره کتابخانه‌ها نیز جهت تسهیل دسترسی، چند دستگاه کامپیوتر مخصوص بهره‌برداری از این سامانه در کتابخانه دانشکده فنی مستقر کرده است.

ستاری افزود: با این سامانه دانشجویان به راحتی پایان‌نامه‌ها را جست‌و‌جو کرده و هر مطلبی که می نویسند برای همه قابل مشاهده است.

او تاکید کرد: در فاز اول تمامی پایان‌نامه‌ بارگذاری شده، قابل دسترسی و خواندن است و در فاز دوم تمام پایان‌نامه‌ها نشر آزاد خواهد بود که پایان‌نامه‌ها را می توان مطالعه و چاپ کرد.

ستاری افزود: در دسترسی آزاد، پایان‌نامه‌ها از خارج دانشگاه توسط عموم قابل جست‌و‌جو و مطالعه خواهد بود و به افراد بیرون از دانشگاه، محققان و صاحبان صنایع کمک می‌کند. اگر سوالی داشتند به راحتی با دانشگاه ارتباط برقرار کنند.

معاون پژوهشی و فناوری واحد اردبیل درخصوص موضوع پایان‌نامه‌ها گفت: در موضوعات مختلف در تمامی رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترای واحد اردبیل پایان‌نامه‌ها در سامانه بارگذاری شده است و این کار اولین‌بار در واحد اردبیل انجام شده و پس از اخذ مجوز سازمان مرکزی فاز دوم هم اجرا می‌شود.

عضو هیات علمی واحد اردبیل به عصر تکنولوژی اشاره کرد و گفت: با این روش می توان پاسخگوی دانشجویان نسل جدید شد؛ زیرا امروز دانشجویان به روش‌های نوین مطالعه علاقه دارند تا انتقال دانش با سرعت و صحت انجام شود.

ستاری در خصوص نحوه دسترسی به این سامانه گفت: دانشجویان و استادان می توانند از طریق اینترنت دانشگاه و رایانه‌های اداری و همراه از این سامانه استفاده کنند.

ستاری مزایای استفاده از این سامانه را در خودکنترلی پایان‌نامه‌ها اعلام کرد و گفت: این سامانه نشان می‌دهد که استادان در چه موضوعاتی متمرکز هستند و کیفیت کار پایان‌نامه‌های دانشجویی مشخص می‌شود و باعث خودکنترلی در کیفیت خواهد شد.

ستاری با بیان اینکه این سامانه باعث می‌شود امکان ارجاعات به پایان‌نامه‌های کار شده در دانشگاه افزایش پیدا کند، اضافه کرد: به زودی سامانه دیگری نیز افتتاح می‌شود که در آن پروپوزال قبل از اینکه به مرحله اجرایی برسد در بین گروه‌های مرتبط با موضوع مسئله چه داخل دانشگاه و چه خارج دانشگاه قابل اشتراک و نقد می‌شود.

کد خبر: 997292

وب گردی

وب گردی