اشتباهات مالی که دانشجویان باید از آن‌ها دوری کنند

به عنوان دانشجویی در حال تحصیل، آینده مالی شما ممکن است در لیست اولویت‌هایتان قرار نداشته باشد، اما توجه به آن از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا با فراهم شدن شرایطی آرام، تحصیل لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حتما به عنوان یک دانشجو برنامه‌ریزی‌هایی برای خرج پول‌های خود و خرید مایحتاج به صورت ماهیانه یا هفتگی دارید؛ اما هنگامی که بحث اجتناب از اشتباهات مالی می شود بیش از آنچه که به نظر می‌رسد، باید توجه داشت تا به مشکلی در این دوران بر‌نخورد.

مواردی هستند که به عنوان یک دانشجو باید در نظر داشت تا در دراز مدت دچار مشکل نشوید. در ادامه برخی این موارد را بیان می کنیم.

ازدستدادن وام‌های دانشجویی

بسیاری از دانشجویان یا به شرایط وام هایی که در دوران تحصیل به آن ها داده می شود توجه نمی‌کنند یا در صورت دریافت، آن را در موارد بیهوده صرف می‌کنند.

در کوتاه مدت استفاده از این وام ها در این موارد ممکن است مشکلی ایجاد نکند؛ اما در ادامه ممکن است باعث نگرانی هایی شود. به نظر بهتر است دانشجویان در کنار تحصیل به دنبال یک کار نیمه وقت نیز باشند تا برای بازپرداخت وام و اجتناب از سود بالقوه به مشکل برنخورند.

تحصیل در دانشگاهی که نمی‌توانید از پس هزینه‌هایش برآیید

ممکن است برای تحصیل به یک دانشگاه خاص، مشهور و گران چشم داشته باشید؛ اما اگر تمام اقدامات لازم برای دریافت کمک هزینه تحصیلی خود را از طریق این دانشگاه خاص انجام داده‌اید، می توانید از سایر گزینه های مقرون به صرفه هم بهره ببرید تا بعد از فارغ التحصیلی هزینه های بیشتری متحمل نشوید.

در برخی موارد ممکن است برای مطالعه در خارج کشور یا در یک موسسه خصوصی فشارهایی وجود داشته باشد به هرحال قابلیت های مالی هر کس متفاوت است، بنابراین مهم است که آنچه را انتخاب می‌کنید در آن استطاعت داشته باشید.

تفاوت پرداخت بدهی دانشجویی به مبلغ 30،000 دلار در مقایسه با 80،000 دلار آمریکا چه از نظر پرداخت ماهیانه و چه دراز مدت تأثیر قابل توجهی بر شیوه زندگی شما پس از فارغ التحصیلی دارد. بنابراین گزینه‌های خود را ارزیابی کنید و برای تحصیل در یک موسسه مقرون به صرفه بیش از حد عجله نکنید.

شکست در دریافت بورس تحصیلی

حتی اگر به اندازه کافی باهوش نیستید که بتوانید بورسیه بگیرید از تلاش دست برندارید.

بورسیه‌های آکادمی، ورزشی، استعدادهای ویژه (مثلا موسیقیدانان، ورزشکاران و غیره) مبتنی بر نیازها وجود دارد؛ بنابراین سعی کنید یکی از آن‌هایی که برای شما مناسب است را پیدا کنید. حتی بورسیه‌های جزئی یا کمک‌های دیگر ارزش تلاش دارند؛ زیرا آنها می‌توانند پس از فارغ التحصیلی، باری را از روی دوش شما بردارند.

طولانی شدن دوران تحصیل تا فارغ‌التحصیلی

بسته به برنامه شما، تکمیل دوره ممکن است سه تا چهار سال طول بکشد. با این حال، در صورت حذف کلاس یا مردودی در آن نیاز به تکرار آن دارید که همین امر این دوره را طولانی تر خواهد کرد.

بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا در زمان مناسب فارغ التحصیل شوید. سعی کنید ساعات طولانی وقت خود را برای کارهای نیمه وقت نگذارید تا به برنامه درسی شما آسیب وارد نشود.

نداشتن شغل نیمه‌وقت

گرفتن شغل نیمه‌وقت در دانشگاه نه تنها یک راه عالی برای کمک به شما برای ایجاد پس‌انداز یا کاهش وابستگی به وام در هنگام تحصیل است بلکه می تواند به طور همزمان به ایجاد شغل برای شما نیز کمک کند.

مهارت های نرم افزاری ارزشمندی مانند مهارت‌های ارتباطی و مدیریت زمان (در هنگام همزمانی کار و تحصیل در زندگی)، در حالی که انجام کارآموزی در حوزه انتخابی شما، تجربه کاری حرفه‌ای را به همراه می آورد، به عنوان پلتفرمی شما را قادر می سازد با افرادی که در حال حاضر در زمینه کاری شما فعالیت می کنند آشنا شوید تا به بهبود اشتغال آینده شما کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997332

وب گردی

وب گردی