به بهانه روز مهندس؛ راننده تحصیل کرده روزت مبارک!

5 اسفندماه، به مناسبت بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی ،‌ روز مهندس نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروز 5 اسفندماه سال 1397 روز مهندس و دانشجویان رشته مهندسی است. دانشجویانی که با هزار امید وارد دانشگاه می شوند؛ اما پس از فارغ التحصیلی هیچ برنامه ای برای آینده خود ندارند. خیلی از این دانشجویان در میانه راه ترک تحصیل کرده و وارد بازار کار می شوند و خیلی های دیگر با قدرت ادامه تحصیل می دهند.

براساس آمار منتشر شده در سال 97، 40 درصد بیکاران از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و این آمار نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته است. البته در تصمیم اشتباه برخی از دانشجویان نباید چشم پوشی کرد؛ چرا که خیلی از داوطلبان در رشته مورد علاقه خود حداقل رتبه را کسب نمی کنند یا در رشته دلخواه ادامه تحصیل نمی دهند و همین موارد باعث می شود تا در طی کردن مسیر درسی با مشکل رو به رو شوند.

همین موضوع باعث شده تا بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی برای کسب درآمد مسافرکشی کنند و از رشته تخصصی که در آن تحصیل کرده اند دور شوند. نکته مهم دیگر عدم کارآفرینی برای دانشجویان است که دانشگاه ها نقشی در آن ندارند و باید با ظهور شرکت های دانش بنیان از دانشجویان مستعد استقبال کنند.

نه کاری دارند و نه به دنبال کار هستند. این حکایت گروهی از فارغ‌ا‌لتحصیلان دانشگاهی است که نتوانسته‌اند شغلی برای خود دست و پا کنند و از جست‌وجو برای کار هم دست کشیده‌اند.

نیازسنجی منطقه‌ای، حلقه مفقوده آموزش‌عالی

بسیاری از جوانان کشور بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌ها کار ندارند و روز و شب را پی کار می‌گردند. ما در شهرستان‌ها با انبوهی از جوانان تحصیلکرده بیکار مواجهیم که زنگ خطر را در این مورد را به صدا درآورده است.

در حال حاضر در کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی‌ای داریم که هیچ‌کاری بلد نیستند یا کارهایی در کشور هستند که هیچ‌فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیز برای آن وجود ندارد.

شوخی تلخ با روز مهندس مبارک

بسیاری از کاربران فضای مجازی در صفحه های شخصی خود با پدیده بیکاری متن منتشر کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997390

وب گردی

وب گردی