شمارش معکوس تا برگزاری استارتاپ ویکند واحد الکترونیک/ جزئیات جایزه نقدی برای تیم‌های برتر

اولین استارتاپ ویکند محتوای آموزشی واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ 8 تا 10 اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی (بزرگترین دانشگاه الکترونیکی کشور)، در حال حاضر با بیش از 15 هزار دانشجو در بیش از 300 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل، توانسته است تجربیاتی ارزشمند را در آموزش الکترونیکی، تولید محتوا و ارائه خدمات محتوا‌محور کسب کند.

همچنین این واحد با هدف توسعه آموزش مجازی و استفاده از فناوری های نوین ارتباطی به وسیله بهره گیری از زیر ساختی بسیار قوی و بومی، در حال خدمت رسانی به سازمان ها، انجمن های علمی و موسسات آزاد برای ارائه محتواهای خود در بستر اینترنت است.

یکی از اهداف واحد الکترونیکی همواره مهیا کردن بستری برای کشف و رشد استعدادها، حمایت از ایده ها و طرح‌های دانش بنیان و کارآفرینی در زمینه های فضای مجازی، فناوری ارتباطات و اطلاعات و محتوا بوده است.

نخستین استارتاپ ویکند محتوای آموزشی

با توجه به این هدف گذاری، واحد الکترونیک اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری نخستین استارتاپ ویکند محتوای آموزشی دانشجویی و دانش آموزی با محورهای اپلیکیشن های موبایل، انیمیشن های آموزشی، فیلم های آموزشی ، نرم افزارهای کمک آموزشی (مکمل آموزش با نرم افزارهای همراه کتاب) ، نرم افزارهای ابزار معلم و استاد، نرم افزارهای دایره المعارف و فرهنگ (دانشنامه)، بازی و سرگرمی های آموزشی، کتاب ها و تکالیف الکترونیکی، شبکه های اجتماعی، پیام رسان‌ها، وب سایت‌ها و وبلاگ‌های آموزشی بسترها و بازارهای توزیع محتوا، بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری آموزش الکترونیکی شامل نرم افزارهای تولید محتوا، نرم افزارهای نمایش محتوا، مدیریت آموزش و محتوا، نرم افزارهای آزمون ساز، نرم افزارهای شبیه ساز کارگاه یا آزمایشگاه،سخت افزارهای ایجاد، ارائه و نمایش محتوا و کمک آموزشی در تاریخ 8 تا 10 اسفند ماه 97 کرده است.

برگزاری در 135 کشور

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی - تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در 3 روز متوالی در انتهای هفته برگزار می‌شود. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، علاقمندان به استارتاپ، بازاریاب ها و ایده پردازان دور هم جمع می شوند. تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند. این برنامه جهانی تا الان در بیش از 1000شهر دنیا ( 135کشور ) برگزار شده است.

استقرار تیم‌های برگزیده در مرکز رشد واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی

آنچه که در این برنامه اهمیت فراوان دارد تنهاسه چیز است؛ اجرا، اجرا و فقط اجرا. در این برنامه، شرکت کنندگان همگی در یک فضای مشترک قرار می گیرند و با کمک مربیان که از میان کار آفرینان موفق انتخاب شده اند، ایده ها را به کسب و کار تبدیل می کنند. در پایان برنامه تیم ها پروژه های خود را به هیات داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه خواهند کرد. تا به حال در کشور استارتاپ‌ویکندهای متعددی برگزار شده است، وجه تمایز این رویداد تخصصی بودن آن در حوزه محتوای آموزشی و همچنین استقرار تیم های برگزیده در مرکز رشد واحد الکترونیکی است.

محتوای آموزشی

محتوای آموزشی یکی از بنیان های اساسی سیستم های آموزشی نوین و یکی از دستاوردهای مهم فناوری الکترونیک است. محتوای آموزشی که با متن ها و تصاویر ساده بر روی لوح های فشرده آغاز گشت، امروز به مرحله مهمی از حیات و تکامل خود رسیده است.

به مجموعه ای از عکس ها، متن ها، و انیمیشن های صوتی و تصویری محتوای آموزشی گفته می شود که به کمک تکنولوژی رایانهای پدید آمده تا یک مبحث درسی را آموزش دهد تولید محتوا در دنیای مجازی با اهداف مختلفی مثل انتقال مفاهیم، اطلاع رسانی، مشارکت جویی، تبلیغات، آموزش و ...صورت می گیرد.

استارتاپ‌های موفق

تولید محتوای آموزشی در هر زمینه ای با هدف افزایش سطح دانش و آگاهی جامعه مخاطب در خصوص مسائل و مباحث مختلف شکل می‌گیرد. برخی از استارتاپ‌های موفق به عنوان نمونه و الگوگیری جهت بیان ایده های این حوزه شامل پلتفرم و سامانه انتخاب آنلاین معلم خصوصی، ارائه محتوای مورد نیاز دانش آموزان مقاطع ششم تا یازدهم با محوریت محتوای آموزشی و اخبار مدارس تیزهوشان، سامانه جستجو و ثبت نام دوره ها و کلاس های آموزشی و درخواست کلاس خصوصی، پلتفرم تعاملی مدیریت یادگیری ، سیستم آموزش الکترونیک برای تسهیل ارتباط استادان و دانشجویان است.

جایزه نقدی برای سه تیم برتر

در پایان این استارتاپ ویکند سه تیم برتر دانشجویی به مدت یکسال در مرکز رشد واحد الکترونیکی استقرار خواهند یافت. سه تیم برتر دانش آموزی به ترتیب هدایای پنج، سه و یک میلیون ریال دریافت خواهند نمود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997394

وب گردی

وب گردی