به کارگیری نیروهای شایسته و اصلاح الگوی  مصرف اولویت وزارت نیرو/ افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف تا پایان سال

وزیر نیرو درباره بیانیه گام دوم رهبری، گفت: یکی از اصلی‌ترین فرازها که مخاطب آن وزارت نیرو است علاوه بر ظرفیت‌سازی برای به کارگیری نیروهای جوان، توجه به فرهنگ و اصلاح الگوی مصرف است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناور ایسکانیوز، رضا اردکانیان در حاشیه یازدهمین نمایشگاه‌ بین المللی انرژی‌های تجدید‌پذیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال علاوه بر 60 شرکت داخلی 9 شرکت خارجی از شش کشور دنیا در نمایشگاه حضور دارند.

وی درباره افزایش عوارض برق از هشت به10 درصد، گفت: در لایحه تقدیمی بودجه در مجلس در بخش تجدیدپذیر امیدواریم سال 98 سال شکوفایی مجدد نیروگاه‌های تجدیدپذیر باشد و با توجه به ظرفیت وسیعی که در کشور داریم و امکاناتی که برای صادرات فراهم شده سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی بتوانند از زیربناهای فراهم شده در کشور استفاده کنند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برای تولید یا فروش برق به وزارت نیرو یا صادرات به کشورهای همسایه منابع مالی تا حدی در شرایط بهتری قرار دارد و برنامه داریم که شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت ادامه دهند.

وی درباره تخصیص 50-50 عوارض برق روستایی و تجدیدپذیرها، گفت:‌ هنوز در این رابطه تفکیک ضروری صورت نگرفته و منتظر ابلاغ قانون بودجه هستیم.

اردکانیان همچنین درباره افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها اظهار داشت: قطعاً افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف تا پایان سال اعمال می‌شود.

وی همچنین درباره بیانیه گام دوم رهبری تصریح کرد: این بیانیه مخاطبان وسیعی در دولت و خارج از دولت دارد که نیازمند زمان برای تجزیه، تحلیل و تبدیل به برنامه اجرایی است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین فرازها که مخاطب آن وزارت نیرو است علاوه بر ظرفیت‌سازی برای بکارگیری نیروهای جوان، توجه به فرهنگ و اصلاح الگوی مصرف است.

وی تاکید کرد: موضوعات یاد شده یکی از زمینه‌هایی است که هر قدر کار کنیم به نوعی بیمه و ایمن‌سازی کشور است.

وی یادآور شد: باید بپذیریم در زمینه انتخاب و استقرار الگوهای مصرف به اندازه سایر بخش‌ها پیشرفت نداشته‌ایم؛ ولی زمینه فراهم است. این بیانیه توجه جدی به این موضوع دارد. امیدواریم در همه بخش‌ها به ویژه آب و انرژی بتواند موجب حرکت وسیع و پر دامنه شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 997404

وب گردی

وب گردی