دورنمای پرینت سه‌بعدی فلزی در ایران و جهان کجاست؟

امروزه فناوری پرینت سه بعدی فلزی بهترین گزینه برای تبدیل ایده به محصول است و رشد قابل توجهی را در جهت توسعه فناورهای کاربردی پیش گرفته است به همین منظور پرداختن به دورنمای توسعه این فناوری بسیار حائز اهمیت است .

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با توجه به اهمیت توسعه فناوری پرینت سه بعدی فلزی SLM ،آخرین تحولات و چشم انداز این فناوری در ایران و جهان در نخستین همایش و کارگاه آموزشی پرینت سه بعدی فلزی بررسی می‌شود .

در این همایش به محورهای دیگری از جمله مواد قابل فرآوری به وسیله فناوری پرینت سه بعدی فلزی ، فناوری پرینت سه بعدی فلزی در طراحی ، ساخت و تعمیر قطعات در حوزه صنایع نیروگاهی ، فناوری پرینت سه بعدی فلزی در حوزه سلامت (دندانپزشکی و پزشکی) و فرصت ها و چالش های پرینت سه بعدی فلزی در ایران نیز پرداخته می شود .


همچنین در کارگاه آموزشی این همایش نیز محورهای مبانی فرآیند SLM و پارامترهای موثر ، اصول و ملاحظات طراحی قطعات در فرآیند SLM ، خواص و مشخصات پودرهای فلزی مورد استفاده از فرآیند ، آموزش فرآیند تبدیل مدل سه بعدی CAD به فایل قابل ساخت با SLM و آموزش عملی کار با دستگاه پرینتر سه بعدی SLM بررسی می شود .


این همایش با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط شرکت صنایع نورا لایه نگار به منظور ترویج و گسترش فناوری‌های نوین در عرصه ساخت و تولید قطعات فلزی کشور، در 14 و 15 اسفند ماه جاری برگزارمی شود .


فناوری SLM فناوری پرینت سه بعدی فلزی است که ساخت افزودنی فلز از خانواده پرینترهای سه بعدی پودری را انجام می دهد .
به طوری که در پرینترهای سه بعدی SLM پودر فلز را به دمای ذوب رسانده و ذرات را به طور کامل ذوب و به هم متصل می کند و قالب مد نظر را پرینت می کند .

انتهای پیام/

کد خبر: 997417

وب گردی

وب گردی