نقش مهم پزشکی دقیق و شخصی در درمان سرطان

در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه روتگر به بررسی نقش پزشکی دقیق و شخصی (PPM) برای درمان سرطان پرداخته اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پزشکی دقیق (precision medicine) یک مدل درمانی است که شخصی‌سازی روند مراقبت از سلامتی را به کمک تصمیمات پزشکی، تمرین‌ها یا محصولات دارویی مختص هر بیمار مطرح می‌کند. در این مدل اغلب آزمایش‌های تشخیصی برای پیدا کردن روش‌های درمانی بهینه بر اساس محتوای ژنتیکی شخص به کار گرفته می‌شوند. از ابزارهای به کار گرفته شده در پزشکی دقیق می توان به تشخیص مولکولی و عکس برداری اشاره کرد.

در این مطالعه جدید محققین دانشگاه روتگر از پزشکی دقیق و شخصی برای درمان سرطان استفاده کرده اند. آنالیزهای آن ها فرایند کاملی از گرفتن داده های مربوط به PPM، ایجاد محصولات PPM و عواقب اجتماعی و اقتصادی استفاده از PPM را شامل می شود. در این مطالعه که حاصل کار چندین پژوهشگر این دانشگاه می باشد، محققین گزارش کرده اند که PPM این پتانسیل را دارد که درمان های سرطانی را دگرگون کند. رویکردهای معمول شامل تشخیص تومور و سپس استفاده از رویکردهای درمانی عمومی مانند جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی است. برعکس در PPM، محققین از رویکردهای درمانی هدفمندی استفاده می کنند که موثرتر هستند و عوارض جانبی ناخواسته نیز ندارند. این درمان ها با آنالیز بافت های خاص، موتاسیون های ژنی و فاکتورهای شخصی مربوط به هر مورد منحصربه فرد سرطان شناسایی می شوند. مثال هایی از این درمان های نوظهور شامل ایمنی درمانی، واکسن های سرطانی و ... است.

علاوه بر این، این محققین مسائل اجتماعی مربوط به پزشکی دقیق و شخصی در مراقبت های بهداشتی و سلامتی را مطرح کرده اند. به عقیده محققین قبل از این که پزشکی دقیق و شخصی به جزیی از مراقبت های استاندارد سرطان تبدیل شود، باید برخی از چالش ها حل شوند. این چالش ها شامل چالش های قانونی، نگرانی های اقتصادی و میسر بودن استفاده از پزشکی و دقیق و شخصی است که با مشکلات اقتصادی اجتماعی و فردی همراه است. امروزه، پزشکی دقیق و شخصی در حال تبدیل شدن به یک رویکرد موثر و راضی کننده است و قبل از وارد شدن این رویکرد درمانی به مبارزه با سرطان، چالش های نام برده شده باید برطرف گردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997434

وب گردی

وب گردی