جزئیات برنامه دفتر تحکیم وحدت در ترم جاری/ مطالبه گری از مسئولان در حوزه زنان

دبیر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: با توجه به اینکه در چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم، هنوز یکسری مسائل و مشکلات حوزه زنان حل نشده و پدیدهای نوظهور دیگری به وجود آمده است، کار ویژه مطالبه‌گری از مسئولان را برای حل این مسائل گذاشتیم.

سیده نرگس حسینی مسئول خواهران و عضو شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه بخش اعظم مدیریت افکار یک جامعه به دست زنان آن جامعه رقم می‌خورد و این همان راهبری اجتماعی است، تصریح کرد: طی جلساتی متعدد و با بررسی و تحلیل مسائل، تصمیم برآن شد تا جریان دانشجویی و این اتحادیه به صورت ویژه در حوزه زنان ورود پیدا کند.

دبیر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت، اذعان داشت: برای شناسایی مسائل و مشکلات حوزه زنان از نقطه‌نظرات کارشناسان، سیاست‌گذاران، استادان و فعالان حوزه زنان استفاده کردیم.

در ادامه وی افزود: در سی و پنجمین نشست میان دوره دفتر تحکیم وحدت که در بهمن ماه در قم برگزار شد، نماینده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز حضور داشت و قول همکاری و حضور خانم معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده برای واکاوی مشکلات زنان در یکی از مراسمات اتحادیه را داده است.

حسینی با اشاره به ویژه‌نامه «ندا» که تنها نشریه تخصصی در حوزه زنان است و هر ترم یک شماره از آن منتشر می شود، گفت: اولین شماره این نشریه در ترم گذشته انتشار یافته است و شماره دوی آن در ترم تحصیلی جاری منتشر می شود؛ اما نشریه ندا به صورت ماهانه است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در خصوص اردوهای راهیان نور جنوب، عنوان کرد: باتوجه به اینکه بسیج دانشجویی به نحوه احسنت اردوهای راهیان نور را اجرا می کند و برای جلوگیری از موازی کاری با تشکل های دانشجویی دیگر، دفتر تحکیم وحدت تصمیم دارد در این خصوص ورود پیدا نکند.

وی پیرامون مطالبه گری تخصصی در حوزه زنان برای ترم تحصیلی آتی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم، هنوز یکسری مسائل و مشکلات حوزه زنان حل نشده است و پدیدهای نوظهور دیگری به وجود آمده است، کار ویژه مطالبه‌گری از مسئولان را برای حل این مسائل گذاشتیم.

حسینی در انتها اضافه کرد: ممانعت مسئولان برای پاسخگویی از جمله مشکلات مطالبه‌گری است و اینکه در ترم آتی بررسی مشکلات، پذیرش از سوی مسئولان و ارائه راهکاری از مسئولان مربوطه از اولویت‌های دفتر تحکیم وحدت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997438

وب گردی

وب گردی