شورای عالی انقلاب فرهنگی را تعطیل کرده‌اند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در این دولت برخی قرارداد‌های بین المللی بدون اطلاع مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و رهبر معظم انقلاب امضا شد تصریح کرد: توهین و تهدید ملت ایران هیچ وقت به اندازه زمان فعلی نبوده و در هیچ دوره‌ای شاهد این سطح از وادادگی، تهدید و تحریم نبوده ایم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش بررسی شعارزدگی انقلاب که با عنوان «شعار و شوآف» که به همت بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد گفت: اگر نسبت سازندگی، اصلاحات سیاسی، عدالت اجتماعی و اعتدال یا میانه روی نسبت به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی درست تعریف نشود این گزاره‌ها می‌تواند به عاملی برای عبور از جمهوری اسلامی باشند. مثلا اگر شعار سازندگی درست تعریف نشود به سمت اشرافی گری، تسلیم طلبی در برابر سرمایه داری غربی و احیای بوروکراسی پیشاانقلاب می‌رود و یا اگر اصلاحات سیاسی به درست تعریف نشود به سمت دموکرازیسیون، لیبرالیسیون و سکولاریزه کردن خواهد رفت.

وی با بیان اینکه آقای خاتمی بزرگترین شخص در جریان اصلاحات سیاسی در یک جلسه خصوصی به بنده گفت که بهترین نوع حاکمیت که در دسترس است لیبرال دموکراسی و حکومت سرمایه داری است، ولی باید یک مقدار از فساد آن را کم کنیم تصریح کرد: آقای خاتمی تصریح کرد این شعار‌ها و آیات و روایاتی که انقلابیون می‌گویند به درد انقلاب کردن می‌خورد و به درد حکومت کردن نمی‌خورد.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه در دوران سازندگی شعار‌ها و خدمات خوبی صورت گرفت، چون بعد از جنگ اقتصاد کشور دچار مشکل شده بود، اما اینکه سرمایه داری در این دوره توجیه شود و بگویند ۳-۴ نفر بخورند این کار درستی نیست تصریح کرد: وقتی که از اصلاح سیاسی حرف زده و بعد کار به جامعه مدنی کشیده می‌شود، این جامعه مدنی همان جامعه سکولاریسم است، چون جامعه مدنی اصلا جزء شعار‌های انقلاب نبوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دنبال یک جامعه آگاه، آباد و دینی بوده افزود: در حقوق شهروندی شریعت مطرح نیست با این وجود ما نمی‌توانیم جامعه مدنی را به عنوان یک جامعه مطلوب مطرح کنیم.

رحیم پورازغدی با تاکید بر اینکه تنش زدایی با همه دولت‌ها واجب است با این وجود اگر انقلابی بگوید مرگ بر همه این انقلاب روا نیست گفت: چه وقت امام گفته است مرگ بر همه امام می‌گفت: مرگ بر استکبار منتها مستکبرین گفتند ما جهانیم و شما با همه جهان دشمن هستید. امام گفت: امروز مردم آمریکا نیز پرچم این کشور را آتش می‌زنند، چون این پرچم سمبل ملت آمریکا نیست و مردم آن را سمبل نظام سرمایه داری می‌دانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وقتی گفته می‌شود گفتگوی تمدن‌ها قرار است با چه کسی گفتگو کنیم و معیار گفتگو‌ها چیست تصریح کرد: هیچ وقت تنش زدایی با آمریکا و اسرائیل جزء شعار‌های انقلاب اسلامی نبوده با این وجود تنش زدایی نیز هیچ گاه دستاوردی جزء تحریم، توهین و تهدید برای ما نداشته است مثلا آن زمان آقای هاشمی پس از جنگ معتقد بود که، چون تحریم‌ها شدیدتر شده باید تنش زدایی را در پیش بگیریم، اما در نهایت با اینکه او خیلی امتیاز داد برای او دادگاه تشکیل دادند و رییس جمهور وقت کشورمان تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در دوران اصلاحات نیز دولت آن هم با غرب همکاری کرد و امتیاز داد، اما اهانت‌ها بیشتر شد و حتی بوش رییس جمهور وقت آمریکا از ایران به عنوان محور شرارت نام برد و این در حالی بود که در قضیه افغانستان دولت وقت رسما با آمریکا همکاری کرد.

رحیم پورازغدی با اشاره به طرح شعار عدالت اجتماعی در دولت احمدی نژاد اظهار کرد: در این دوره شعار بازگشت به ارزش‌های انقلاب و شعار‌های امام دفاع از مستضعفین، ساده زیستی مسئولین شعار‌های خوبی بود که مطرح شد با این وجود احمدی نژاد بالاترین رای را کسب کرد و این رای نشان داد که مردم به شعار‌های انقلاب بالاترین رای را داده اند اگر چه بعدا معلوم شد که عدالت «و با بگم بگم» محقق نمی‌شود و سواد دینی می‌خواهد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: احمدی نژاد در دور دوم ریاست جمهوری خود تقریبا یک بازگشت اعلام نشده به شعار‌های دولت‌های ماقبل خود داشت به گونه‌ای که شاهد بودیم در اواخر دوره ریاست جمهور دولت دهم او خود را به سالن مسابقات کشتی رساند و با کشتی گیران آمریکایی عکس گرفت.

وی از اعتدال به عنوان یکی از شعار‌های انقلاب نام برد و افزود: اگر غیر از اعتدال عمل کنیم یا مشکل عقلی داریم و یا مشکل عملی، اما با این وجود عدول از شعار‌های انقلاب در این دوره کم کم با این توجیه که باید حرف‌ها را رقیق‌تر کنیم تا نظام سرمایه داری جهانی با ما راه بیاید اتفاق افتاد؛ بنابراین معتقدم هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی به غرب امتیاز نداده به گونه‌ای که سه چهارم قرارداد‌هایی که از اول انقلاب تا الان منعقد شده مربوط به دوره روحانی است که همه با حق تحفظ است اگر چه آن‌ها می‌گویند حق تحفظ به درد خودتان می‌خورد.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه در این دولت صنعت هسته‌ای تعطیل شد تصریح کرد: مگر صنعت هسته‌ای مال این دنبا نبود در هر حال امروز عده‌ای طوری حرف می‌زنند که انگار صنعت هسته‌ای مال آخرت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در این دولت برخی قرارداد‌های بین المللی بدون اطلاع مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و رهبر معظم انقلاب امضا شد و این مجموعه‌ها را دور زدند تصریح کرد: توهین و تهدید ملت ایران هیچ وقت به اندازه زمان فعلی نبوده است از طرفی در هیچ دوره‌ای شاهد این سطح از وادادگی، تهدید و تحریم نبوده ایم.

وی با انتقاد از وضعیت معیشت، تولید، سیاست خارجی و فرهنگ تصریح کرد: اصلا شورای عالی انقلاب فرهنگی را تعطیل کرده اند و تشکیل نمی‌شود با این وجود هر کسی هم بحث کند یا توهین است یا تعطیلی.

رحیم پورازغدی بیان کرد: اگر بگوییم ارزش‌های اسلامی هم به کنار آقایان بحث نان را مطرح کردند، اما نان کجاست آن‌ها گفتند باید ارزش‌ها را رها کنیم و فقط به نان بچسبیم، ولی نان کجاست؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این دولت پیش از روی کار آمدن تمام مشکلات کشور را متوجه بی عرضه گی مدیران می‌دانست تصریح کرد: آقایان با توافق هسته‌ای گفتند همه چیز تمام شد، ولی وعده‌های آن‌ها دروغ از آب درآمد از این رو از آمریکا و تحریم‌ها به عنوان همه مشکلات نام بردند و این بد و دودوزه بازی است.

وی با اشاره به اینکه امروز میلیون‌ها نفر در آمریکا و در انگلیس به وسیله دوربین‌های مداربسته در خیابان‌ها کنترل می‌شوند گفت: رییس سازمان سیا گفت: ایده آل برای آمریکا هر شهروند یک تراشه است یعنی زیر پوست هر نوزادی که به دنیا می‌آید یک تراشه بگذارند تا او را کنترل کنند و این ته جامعه مدنی، لیبرال دموکراسی و نظام سرمایه داری است.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه لیبرال دموکراسی با شعار آزادی شروع و با شعار هر شهروند یک تراشه تمام می‌شود اظهار کرد: تمام دولت‌های جمهوری اسلامی بدون استثنا خدماتی داشته و واقعا جلوی یک سری انحرافات و افراط‌ها را گرفته اند، ولی خودشان هم به یک سری انحراف و افراط دامن زده اند با این وجود دانشگاهیان باید مراقب این انحرافات باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ما در ایران جمهوریت با تعریف اسلامی داریم نه با تعریف لیبرالیستی و فاشیستی تصریح کرد: نظام انتخابات الان نیز برمبنای بیعت و قبیله‌ای است منتها الان پای کاغذ و صندوق رای در میان است به گونه‌ای که در گذشته رییس قبیله می‌گفت: با چه کسی بیعت شود، ولی الان این روسای احزاب هستند که می‌گویند مردم به چه کسی رای دهند.

وی به خطر انقلاب زدایی و انقلاب ربایی اشاره کرد و افزود: خطر این دو از طریق انحراف و تحریف یک خطر جدی است که باید این خطر را برای جوانان بازگو کنیم. امروز شاهدیم کتاب‌های خاطرات قلابی متعددی توسط منافقین و سلطنت طلب‌ها منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997440

وب گردی

وب گردی