ششمین جشنواره خیرین و واقفین دانشگاه تهران برگزار شد

ششمین جشنواره خیرین و واقفین دانشگاه تهران، با حضور خیرین نیک‌اندیش برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه تهران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در این جشنواره گفت: برای من مایه افتخار است که همچون سال‌های گذشته از طرف دانشگاه تهران از خیرین و واقفین قدردانی می‌کنم.

وی افزود: علاوه بر کمک‌های مادی خیرین، دانشگاه تهران به لحاظ معنوی و فرهنگی هم از کمک خیرین بهره‌مند می‌شود و کمک خیرین فضای معنوی و روحانی را در دانشگاه حاکم کرده و این فضایی که نسل جوان را با یک فرهنگ جدید در کنار آموزش و پژوهش تربیت می‌کند، بسیار ارزشمند است و ما امیدواریم که به‌عنوان دانشگاه بتوانیم قدردان این زحمات باشیم.

دکتر محمود کمره‌ای، رئیس هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد این بنیاد گفت: آنچه که در دانشگاه اتفاق افتاده نتیجهحمایت خیرین و واقفین است وما در بنیاد کار خاصی انجام نمی‌دهیم، فقط تلاش می‌کنیم تا اهداف خیرین و واقفین نیک‌اندیش در جهت نیات خیر آنها محققشود.

وی با بیان اینکه فعالیت واقفان و نیک‌اندیشان کمک به توسعه علم و دانش کشوراست، افزود: بنیاد حامیان در زمینه‌های مختلف جهت ارتقای کیفی و کمی دانشگاه تهران با مساعدت تمامی خیرین فعالیت می‌کند و دانشگاه تهران به‌عنوان دانشگاه مادر کشور معرف هویت دانشگاهی و علمی کشور در سطح جهان می‌باشد و کمک به این دانشگاه کمک به توسعه علم و دانش کشور است.

رئیس هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: پس از مکاتبه با واحدهای مختلف دانشگاه، تعداد یک هزار و ۳۲۴ نفر خیّر معرفی شده‌اند که به صورت‌های مختلف به دانشگاه کمک کرده‌اند که از این مجموع تعداد ۴۷ نفر حامیان بورسیه دانشجویان بودند.

دکتر کمره‌ای با اظهار اینکه بورسیه‌های دانشگاه تهران در چهار گروه تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: این بورسیه‌ها با معدل بالای ۱۷ کارشناسی، بورسیه حمایت از ایده‌های نو با انتخاب پارک علم و فناوری دانشگاه، بورسیه دانشجویان متقاضی حمایت مالی با گزارش مرکز مشاوره و معاونت دانشجویی و بورسیه اشتغال‌زایی دانشجویان تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ساختمانی را به‌عنوان مرکز ایده‌های نو به این بنیاد اختصاص داده است، حمایت از ایده‌های نو، تعمیر، بازسازی و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، بورسیه تحصیلی دانشجویان، بورسیه اشتغال‌زایی دانشجویان و ادامه جشنواره دانشمندان و اندیشمندان جوان را از جمله برنامه‌های بنیاد حامیانبرشمرد.

رئیس هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران یادآور شد: در سال جاری با حمایت خیرین، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به دانشگاه تهران در بخش‌های مختلف کمک شده است و نقش بنیاد حامیان دانشگاه در جذب خیرین نیک‌اندیش بیش از ۱۹ میلیارد تومان بوده است.

وی با تصریح اینکه موجودی صندوق نیکوکاری این بنیاد در سال ۹۶ مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان بوده است، گفت: این صندوق در حال حاضر ۲ میلیارد تومان موجودی دارد که با فروش یک ملک اهدایی تا سقف ۵ میلیارد تومان نیز افزایش خواهد یافت و کلیه مبالغ و ریز هزینه‌ها از طریق سایت عملکردی بنیاد قابل مشاهده است.

در پایان ششمین جشنواره که با حضور رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه تهران، خیرین و واقفین، اعضای هیأت مدیره بنیاد حامیان، دانشجویان همیار و بورسیه برگزار شد، از خیرین و واقفین نیک‌اندیش تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997448

وب گردی

وب گردی