کشف داروی جدید درمان سرطان سینه

دانشمندان دانشگاه کلمبیا داروی جدیدی کشف کردند که می تواند راه‌های امیدوار‌کننده ای را برای درمان سرطان سینه سه گانه منفی باز کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از دانشگاه کلمبیا، دانشمندان در حال توسعه داروی جدیدی برای درمان سرطان سینه سه گانه منفی هستند و اولین آزمایشات بالینی در مورد آن، نتایج امیدوار کننده‌ای را ارائه داده است.

سرطان سینه سه گانه منفی یک بیماری تهاجمی است که برای درمان آن معمول شیمی‌درمانی توصیه می‌شود. این دارو، با نام sacituzumab govitecan به گونه ای طراحی شده تا سموم را به طور مستقیم به سلول های توموری منتقل کند. این امر با ترکیب یک آنتی‌بادی که سلول‌های سرطانی را تشخیص می دهد و متابولیت یک داروی شیمی درمانی (ایرینوتان) انجام می‌شود.

این دارو روی 108 زن مورد آزمایش قرار گرفت و 33٪ آنها به آن پاسخ دادند. این دارو زمان پیشرفت سرطان را افزایش داد در نتیجه طول عمر بیماران در مقایسه با داروهای دیگر افزایش یافت (این بیماری را درمان نمی‌کرد).

درمورد این دارو عوارض جانبی وجود دارد؛ اما کمتر از درمان سنتی است.

سرطان سینه سه گانه منفی در پاسخ به استروژن و پروژسترون قابل رشد نیست. این نوع سرطان سینه به ندرت پس از ۵ سال بهبودی رخ می دهد. سرطان سینه منفی سه گانه پاسخ بهتری به شیمی درمانی سنتی نسبت به انواع دیگر سرطان سینه می دهد. سرطان سینه یک بیماری منفرد نیست بلکه متشکل از چندین زیر مجموعه است که یکی از این علل آن سرطان سینه منفی سه گانه (TNBC) شناخته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997486

وب گردی

وب گردی