حوزه حمل‌ونقل با فناوری‌های مکان محور هدفمند می‌شود

پنل تخصصی فناوری های مکان محور در مطالعات جایگاه سوخت، توسط ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نخستین پنل تخصصی فناوری های مکان محور در مطالعات جایگاه سوخت توسط ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته دوم تا پنجم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

مهمترین اهداف برگزاری این پنل، «ترویج و فرهنگ سازی فناوری های مکان محور»، «بیان قابلیت های این فناوری ها در حوزه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل و عرضه حامل های انرژی»، «ارتباط موثر و رو در رو با فعالان حوزه مطالعات جایگاه سوخت» و «معرفی خدمات قابل ارائه توسط گروه توسعه فناوری های مکان محور ستاد» بود.

«طراحی و پیاده سازی زیرساخت داده مکانی (SDI) جایگاه های سوخت کشور»، «مکان یابی جایگاه های سوخت موجود و آمایش مکانی جایگاه های سوخت موجود»، «ارزیابی آسیب پذیری ناشی از جایگاه های سوخت»، «ارزیابی آلودگی هوا ناشی از جایگاه های سوخت»، «مدیریت آنلاین ناوگان حمل و نقل سوخت در نقشه» از جمله موضوعات مطرح شده در این پنل تخصصی بود.

هچنین «طراحی بهینه مسیرهای توزیع سوخت»، «پیدا کردن نزدیکترین جایگاه سوخت» و «مدیریت حوادث ناشی از حمل سوخت محور» نیز از دیگر موضوعات قابل بحث در این پنل بود.

فناوری‌های مکان محور ازجمله فناوری‌های توانمند کننده و دانش‌بنیان متشکل از ابر فناوری‌های نوظهور و در حال رشد قرن ۲۱ است. این فناوری در تمام کشورهای توسعه‌یافته جهان تدوین‌شده و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای آن نیز از مدت‌ها پیش آغاز شده است.

پایان پیام/

کد خبر: 997504

وب گردی

وب گردی