حبیبی: دانشجویانی از 11 کشور جهان در دانشگاه خوارزمی تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: دانشجویان از 11 کشور جهان در دانشگاه خوارزمی مشغول به تحصیل هستند.

دکتر عزیز الله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه، بیان کرد: در زمینه ارتباطات بین‌المللی با دانشگاه‌های جهان، دانشگاه خوارزمی به عنوان focal point یا نقطه کانونی و اتصال در زمینه هماهنگی دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های اتریش به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این همکاری در تمامی زمینه‌هایی صورت می‌گیرد که دانشگاه‌ها بتوانند یک شریک تحقیقاتی در دانشگاه‌های اتریش داشته باشند. گفتنی‌ست حمایت های مالی تحت حمایت های اتحادیه اروپا مانند آراسموس و ماری کوری و... صورت می گیرد. تمامی مواردی که پیش‌تر به آن اشاره شد، زمینه‌هایی برای حمایت مالی در پروژه‌های تحقیقاتی مورد علاقه ایران، کشورهای اروپایی یا اتحادیه اروپا را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی درصدد گسترش فعالیت های خود در حوزه بین‌المللی است. همچنین اقداماتی در خصوص باشگاه 1919 به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: در چند سال گذشته که دانشگاه خوارزمی فعالیت‌های بین‌المللی خود را افزایش داده است، منجر شد که این دانشگاه از 11 کشور دانشجوی خارجی داشته باشد. تصور می‌کنم این آمار طی فرآیندهایی که در حال انجام است، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997513

وب گردی

وب گردی