بررسی جایگاه زن در پیشبرد گام دوم انقلاب

نشست تخصصی بررسی جایگاه زن در پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی ایران با حضور همسر شهید شهریاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، نشست تخصصی بررسی جایگاه زن در پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و همکاری تشکل‌های اساتید واحد بوشهر، ویژه اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان با حضور بهجت قاسمی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید مجید شهریاری به میزبانی واحد بوشهر برگزار شد.

نقش بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه و تربیت نسل جدید انقلاب و پشتوانه بودن بانوان برای همسران با ساماندهی بایدها و نبایدها از محورهای این نشست بود.

قاسمی در این نشست با تبریک پیشاپیش روز مادر و روز زن با بیان اینکه پشت هر مرد موفق قطعاً یک زن موفق قرار دارد، عنوان کرد: این جمله در کشورمان ایران به‌خوبی مشهود است.

وی موفقیت در زندگی را ماحصل نگاه و تفکر انسان‌ها به زندگی دانست و تشریح کرد: در این راستا نقش زنان با توجه وظایف متعدد آنان در خانواده و اجتماع بیش از مردان اثرگذار است.

همسر شهید شهریاری با نقل خاطراتی از آشنایی و زندگی با شهید شهریاری تا لحظات ترور آن شهید بزرگوار و تأکید بر اینکه برای ایستادن، پابرجاماندن و عزتمندی باید هزینه کرد، تصریح کرد: ما ایرانی هستیم و مسلمان، رهبر ما، سرور آزادگان جهان امام حسین(ع) است. امام حسین (ع) با علم به شهادت خود و یارانش، برای باقی ماندن مذهب تشیع جان خود را هزینه کرد.

قاسمی با خواندن شعر معروف من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می‌رود، شهادت شهریاری را مصداق بارز این شعر در زندگی خود خواند و عنوان کرد: برای اقتدار ایران اسلامی به واسطه جنگ، ترور، تحریم، اعمال فشارهای همه‌جانبه، هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری شده اما ایران و ایرانی هیچگاه عقب‌نشینی نکرده و سربلند به راه خود ادامه داده است.

اسماعیل عبداللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد همگان قدردان مجاهدت‌های شهدا و رنج دوری خانواده شهدا باشیم.

عبداللهی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند: امروز فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مسئولیت در قبال وضعیت فرهنگی کشور به دنبال نهادینه‌کردن فرهنگ پاسداشت مجاهدت‌های شهدا، جانبازان، رزمندگان و خانوده معزز ایشان در جامعه است.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری که با عنوان گام دوم انقلاب عالم‌گیر شده است، به نقش دانشگاه و دانشگاهیان در پیشبرد اهداف و آرمان های رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی که همان رساندن بیرق اسلام به دست صاحب اصلی آن، امام زمان (عج) است، اشاره کرد.

کد خبر: 997515

وب گردی

وب گردی