اشرفی: گام های دانشگاه آزاد در راستای تبیین انقلاب اسلامی

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در اولین جشنواره کتاب انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است و در راستای  تبیین انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب گام برمی‌دارد.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران مرکزی، دکتر اکبر اشرفی رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در حاشیه برگزاری اولین جشنواره کتاب انقلاب اسلامی در گفتگویی اظهار داشت: از شهریورماه سال جاری به واحدهای دانشگاهی فراخوان داده شد تا کتاب ها و پایان نامه های اعضای هیات علمی و دانشجویان را که مربوط به انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) است به دبیرخانه جشنواره واقع در مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ارسال نمایند.

وی افزود: ۱۰۱۵ اثر که شامل ۹۲۰ رساله و پایان‌نامه و ۹۵ عنوان کتاب است، توسط این مرکز دریافت شد که این آثار توسط ۳۶واحد دانشگاهی ارسال گردیده است.

اشرفی ادامه داد: این موضوع، ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی را در حوزه «پژوهش در انقلاب اسلامی» نشان می‌دهد.

رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی (ره) درباره موضوعات آثار پژوهشی اظهار گفت: آثار پژوهشی در پنج حوزه علوم سیاسی، فقه و حقوق، تاریخ و علوم اجتماعی، روابط بین‌الملل، و ادبیات، هنر و عرفان طبقه بندی شد که در هر حوزه، سه اثر منتخب و یک اثر شایسته تقدیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی (ره) از آثار و پژوهش های با موضوعات انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) استقبال می‌کند و حمایت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در خصوص اقدامات مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) بیان داشت: مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی (ره) در دو بُعد آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌کند. در بُعد آموزشی، ساماندهی رشته‌های مرتبط با انقلاب اسلامی و مصاحبه با مدرسان درس اندیشه ها و وصایای امام خمینی(ره) جهت اعطای مجوز ندریس در دستور کار این مرکز قرار دارد.

اشرفی درباره اقدامات پژوهشی این مرکز خاطرنشان کرد: در بُعد پژوهشی، فعالیت‌هایی همچون تأسیس پژوهشکده امام خمینی و مطالعات تطبیقی، انعقاد قراردادهای پژوهشی، برگزاری نشست‌های تخصصی، حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و برگزاری جشنواره کتاب سال انقلاب اسلامی، در دستور کار این مرکز است.انتهای پیام/

کد خبر: 997519

وب گردی

وب گردی