وقتی گوشه‌ دانشگاه زباله‌دان می‌شود

مدیر اداری و مالی دانشگاه آزاد بهبهان در خصوص تصاویر منتشر شده از تجمع زباله در این دانشگاه گفت: قرار بود تنظیف بر عهده شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهبهان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، انباشت غیراصولی زباله‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان با واکنش دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی استان خوزستان همراه شد.

مدیر اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان در توضیح تصاویر منتشر شده از زباله‌های رهاشده در این دانشگاه به ایسکانیوز، گفت: سلف سرویس به شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهبهان اجاره داده شده تا آن‌ها غذای دانشجویان ما را تأمین کنند. در قراردادی که با آن‌ها منعقد کردیم خروج زباله از دانشگاه به عهده بهداشت و درمان بهبهان بوده است، اما آن‌ها در قراردادشان با پیمانکار سلف این مورد را در نظر نگرفتند؛ بنابراین مجبور شدیم خودمان زباله‌ها را از دانشگاه خارج کنیم.

تورج صمیمی در خصوص خطرات بهداشتی جمع شدن این زباله‌ها در محیط دانشگاه، گفت: بازه زمانی جمع شدن زباله‌ها هم یک هفته تا ده روز است که با کمپرسی خارج می‌کنند. سعی می‌کنیم مدت‌زمان نگهداری زباله را کمتر کنیم، اما اینکه هر روز زباله‌ها خارج شود کار سختی است ضمن اینکه قرار شد در قرارداد شبکه بهداشت و درمان بهبهان در قرارداد سال آینده خودش با پیمانکار سلف این را لحاظ کند تا با تجمع این‌چنین زباله مواجه نباشیم.

دبیر کمیته حقوقی شورای هماهنگی تشکل‌های زیستی و منابع طبیعی استان خوزستان نیز در نامه‌ای خطاب به سید نیما مساوات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان از وی خواست تا با همکاری شهرداری ترتیبی اتخاذ شود برای جمع‌آوری و بازیافت زباله‌هایی که به‌صورت غیراصولی و غیربهداشتی در گوشه‌ای از محوطه این دانشگاه رها شده است.

آذرماه امسال از سطل زباله تفکیک اتوماتیک در دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد رونمایی شد، سطل هوشمندی که سطل بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای برای اولین بار در دنیا قابلیت تفکیک زباله‌های پلاستیک، فلزات، شیشه جات، چوب و کاغذ و پارچه و همچنین زباله‌های تر را دارد.

کد خبر: 997538

وب گردی

وب گردی