پذیرش 100 درصدی دانشجویان دانشکده پزشکی واحد قشم در آزمون جامع کشوری

پذیرش 100 درصدی دانشجویان دانشکده پزشکی واحد قشم در آزمون جامع کشوری (مهارت‌های بالینی) دستاوردی بزرگ در راستای ارتقای سطح علمی و گسترش رشته‌های دانشکده پزشکی این واحد دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین دستاورد آموزش عالی در ایران بعد از انقلاب است که در اردیبهشت ۱۳۶۱ به پیشنهاد هاشمی رفسنجانی و با حمایت حضرت امام «ره» تأسیس شد که با گسترش در سراسر کشور منجر به توسعه عدالت آموزشی در کشور شده است. امروز با بیش از 400 واحد در تمام نقاط ایران در گسترش سطح تحصیلات عالیه، پرچم‌دار آموزش عالی کشور شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی قشم در تاریخ 6 اسفند‌ماه 1370 در محل قدیمی دانشکده پزشکی این شهر تاسیس شد که در حال حاضر، ریاست این دانشگاه به عهده دکتر سراج‌الدین محبی است. از مهم‌ترین دستاوردهای واحد قشم ایجاد رشته‌های مختلف براساس نیازسنجی منطقه است. افزایش رشته‌‌های دکترای تخصصی به 42 رشته و تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی از دیگر دستاوردهای این واحد دانشگاهی است.

بیشترین دانشجویان در مرحله دکترای تخصصی شامل رشته‌های حقوق بین‌الملل و روابط بین‌الملل است. دانشکده پزشکی واحد قشم هم در حال حاضر با بهره‌‌مندی از تعداد قابل توجه دانشجو در رشته‌‌‌های پزشکی و آزمایشگاه‌‌‌های مجهزی که دارد خدمات رسانی مناسبی به دانشجویان این رشته دارد.

در حال حاضر، 6 هزار دانشجو به طور کلی در واحد قشم وجود دارد که بیشترین دانشجو را در رشته‌های حقوق داریم. در اواسط دهه 80، برخی از واحدهای بین‌‌‌الملل دانشگاه آزاد که کارآیی خاصی نداشتند به مناطق آزاد از جمله قشم منتقل شدند و به این ترتیب، واحد پردیس بین الملل قشم تاسیس و برای پذیرش دانشجو در رشته‌‌‌‌های مشترک با واحد علوم و تحقیقات تهران تفاهم‌‌نامه‌ای منعقد شد.

در واحد قشم، یک مدرسه سما متصل به این دانشگاه در حال فعالیت است که در سال 94 تاسیس شده که از ابتدا با حدود 42 نفر دانش آموز شروع به کار کرد و در حال حاضر حدود 500 دانش آموز دارد که به دلیل عملکرد خوب این مدارس با استقبال خوبی مواجه شده است. آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما قشم در سال 1384 با حدود 100 دانشجوی شاغل در دوره کاردانی پیوسته آغاز به کار کرد و هم اکنون دارای بیش از 400 دانشجو است.

قسمت بین الملل قشم یک واحد جداگانه بود که در حال حاضر تقریبا سه سال است که با واحد قشم ادغام شده است و به عنوان پردیس بین الملل قشم نامیده شده است که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دارد. دانشگاه آزاد در مناطق آزاد قشم تحت نظر واحد علوم و تحقیقات است که با این واحد دانشگاهی همکاری دارد و براساس دستور‌العمل سال 89 در حال حاضر حدود سه سالی است که اجرایی شده و در واحدهای مناطق آزاد و بر طبق تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم و تحقیقات دانشجو پذیرش می‌‌کند.

پذیرش دانشجو براساس رشته‌‌هایی است که واحد علوم و تحقیقات اعلام می‌‌کند و استادان هم از واحد علوم وتحقیقات و قشم تامین می‌شوند و 35 درصد هزینه واحد علوم و تحقیقات از شهریه‌ها دریافت می‌کند؛ اما هزینه استاد، اسکان و رفت و آمد به عهده واحد قشم است.

پذیرش 100 درصدی دانشجویان دانشکده پزشکی این واحد در آزمون جامع کشوری (مهارت‌های بالینی) دستاوردی بزرگ در راستای ارتقای سطح علمی و گسترش رشته‌های دانشکده پزشکی این واحد دانشگاهی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997542

وب گردی

وب گردی