فرهنگ فاطمی ناجی مشکلات خانواده‌هاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از فرهنگ فاطمی به عنوان ناجی مشکلات خانواده‌ها یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در همایش سفیران حجاب که با حضور دانشجویان محجّبه و خانواده‌های آنها ظهر امروز در واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: امروز به فرهنگ فاطمی و سبک زندگی حضرت علی (ع) نیاز داریم. حضرت زهرا(س) که در ولایت‌مداری، دفاع از حق، همسرداری و تربیت فرزند برای همه الگوست و باید جوانان و خانواده‌ها ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی افزود: قرن بیست و یکم قرن انفجار فرهنگی است و اگر قرن‌های گذشته به صنعت، اقتصاد و مسائل نظامی توجه شده است حالا عصر فرهنگی، گفت‌و‌گوی فرهنگی و یا جنگ فرهنگی است.

وی ادامه داد: در میان همه نظام‌ها و کشورها این نظام جمهوری اسلامی ایران است که پرچمدار انسانیت است و انسان را از خدا جدا نمی‌کند و وعده‌ی الهی هم همین است که آینده متعلق به این فرهنگ و این دانشجویان باحجاب و خانواده‌های آنهاست.

رسولی خانه‌ حضرت علی (ع) را بزرگترین دانشگاه دنیا معرفی کرد و گفت: دانشگاهی که برای تمام انسان‌ها درس‌های اساسی بشریت را دارد.

وی افزود: با گذر زمان، ابزار و فن‌آوری‌ها تغییر می‌کنند؛ ولی اصول انسانی تغییرناپذیر هستند و در دانشگاه حضرت علی (ع) درس کرامت‌های انسانی و اصول انسانی تدریس شده است که همه‌ بشریت در طول تاریخ به آن نیاز دارند.

رسولی تاکید کرد: خانه حضرت علی (ع) دانشگاه الهی است که الهام بخش است و می‌تواند الگویی در راه و مسیر زندگی فردی و اجتماعی ما باشد و آموزه‌هایی که می‌تواند ما را از تلاطم تمام مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نجات بدهد.

وی به این فرمایش حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد که باید دانشگاه را مجری وحی الهی بسازیم و اظهار کرد که نقش استاد در دانشگاه همانند نقش انبیاء است و در جامعه و دانشگاه علم باید همراه با ایمان باشد تا از نفوذ استعمارگران جلوگیری کند.

کد خبر: 997558

وب گردی

وب گردی