حجاب برای حصانت خویشتن است

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از حجاب خواهران به عنوان وسیله‌ حصانت خویشتن خانم‌ها معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، حجت‌الاسلام سیف‌اله مدبّر در همایش بزرگ سفیران حجاب به مناسبت روز زن در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، گفت: خداوند دستور داده که از طریق حجاب از خودتان حصانت کنید و این مفهومی فراتر از حفاظت است.

وی افزود: با حصانت هم خود فرد به گناه نمی‌افتد و هم دیگران را از آلوده‌ شدن به گناه باز می‌دارد. درجه‌ حصانت بالاتر از حفاظت است و آنچه مورد تأکید پروردگار است؛ حصانت است نه حفاظت.

مدبّر بیان کرد: حجاب نه تنها محدودیت نیست؛ بلکه عامل رشد و تعالی انسان‌هاست و خانم‌های محجّبه باید کاری کنند که همواره در جاهایی که موفقیت در اوج خود قرار دارد، حضور داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ سفیران حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، گفت: قدم‌هایی که در این زمینه برداشته می‌شود برای عزت‌مدار کردن محیط آموزشی برای دانشجویان است.

وی به آیه‌ 12 سوره تحریم اشاره کرد و افزود: خیلی از زمان‌ها زمین خالی از مرد صالح است در حالی که زن صالحه وجود دارد و در آن‌زمان هم مردی که لایق حضرت مریم باشد، وجود نداشت.

مدبّر ادامه داد: همانطور که حضرت رسول به فاطمه‌(س) فرمود اگر علی نبود شوهری برای تو پیدا نمی‌شد و به حضرت علی(ع) فرمود اگر فاطمه نبود همسری در شأن تو نبود.

در این مراسم به تمام حاضران دانشجو که چادری بودند، هدیه ای اهدا و از اهتمام آنها در امر حجاب قدردانی شد.

کد خبر: 997561

وب گردی

وب گردی