نشاط اجتماعی راهی برای جلوگیری از گسترش آسیب های حوزه زنان

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده از نشاط اجتماعی به عنوان راهی در جلوگیری از بروز و گسترش آسیب های حوزه زنان یاد کرد و افزود: ایجاد نشاط اجتماعی نقش مهمی در ایجاد رضایت مردم از زندگی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، فریبا نظری پور کیایی در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات زنان قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز می توان با اجرای برنامه های متنوع، نشاط اجتماعی را در جامعه ایجاد کرد.

وی با تأکید بر نقش شهرداری ها در اجرای برنامه های نشاط آور گفت: به دست آوردن نشاط اجتماعی فقط در سایه برگزاری کنسرت و یا نمایش های عروسکی نیست بلکه می توان با محور قرار دادن خانواده در برنامه های همگانی، این امر را در جامعه ترویج داد.

نظری پور کیایی تصریح کرد: برگزاری اجتماعات خانوادگی با محوریت جشن های بومی محلی در ایجاد نشاط اجتماعی مهم و اثر گذار است.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل زنان باعث می شود تا مشکلات کل جامعه رفع شده و جامعه از ساختار قوی تری در حوزه های مختلف برخوردار شود افزود: حل مشکلات مرتبط با زنان، نیازمند همراهی تمامی دستگاه ها و ارگان ها است و به تنهایی نمی توان حجم فراوان آسیب های مرتبط با زنان و خانواده ها را برطرف کرد.

نظری پور کیایی گفت: دستگاه ها و ارگان های مختلف موظفند تا با نگاه همه جانبه به مسائل و مشکلات جامعه بانوان، در صدد رفع آن برایند چرا که توجه به مسائل زنان باعث رفع مشکلات کل جامعه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جلوگیری از ازدواج دختران در سنین پائین گفت : برای جلوگیری از ازدواج دختران در سنین پائین به کمک علما نیاز داریم تا از بروز این عمل در جامعه جلوگیری شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به ظرفیت های بالای زنان در شهرستان های استان تهران گفت: بیش از ۵۰ درصد از پوشاک استان تهران در دشت ورامین و شهرهای اطراف تولید می شود و محصولاتی نظیر فرش ورامینی که برند کشور محسوب می شود، توسط زنان این دیار تولید می شود که این نشان از توانایی این قشر عظیم از جامعه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997564

وب گردی

وب گردی