دومین «کوچه فستیوال موسیقی» بوشهر برگزار می­شود

دومین «کوچه فستیوال موسیقی» از بیستم تا بیست و ششم اسفند ماه در شهر بوشهر با حضور گروه­های مختلف که به اجرای موسیقی نواحی خواهند پرداخت، برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز ، فستیوال موسیقی کوچه، رویدادی است کاملا مستقل که به همت تعدادی هنرمند و هنر دوست، هر ساله، اسفند ماه، در کوچه­ای از کوچه های بندر بوشهر برگزار می­شود.گروه­هایی از بوشهر(گروه هیرون و گروه شبدیز)، خوزستان (گروه کماکان)، افغانستان، آذربایجان (گروه وحید اسداللهی)، خراسان شمالی(گروه نغمه­ستان)، لرستان (گروه سورنای)، هرمزگان (گروه داماهی) و هم­چنین گروه­های موسیقی عربی طی هفت روز در دو سانس ساعت 19 و ساعت 21:30 در کافه حاج رییس بوشهر به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. سانس ساعت 23 به بداهه­نوازی اختصاص خواهد داشت.

به گفته برگزارکنندگان این فستیوال که جمعی از هنرمندان بوشهرهستند، فستیوال موسیقی کوچه، می­خواهد زمزمه­هایِ زیر لب، ترانه­های پشت پنجره­ها و آوازهای آخر شبِ رهگذرانِ پس­کوچه­های همه خانه­های ایران و جهان را بشنود. این فستیوال تلاش دارد در روزهای برگزاری‌اش، موسیقی ناب را، ساده و بی­تکلف، برای ارتقای زیستنِ انسانی به گوش و قلب مخاطبانی برساند که هجوم صداهای سطحی و نازل محاصره‌ شان کرده است. احسان عبدی­پور که از برگزارکنندگان این فستیوال است، می­گوید: «فستیوال موسیقی کوچه کاملا مستقل بوده و بدون حمایت مالی از سوی هر شخص یا ارگانی برگزار می­شود. در اساسنامه این فستیوال هیچ سود و دستمزدی برای برگزارکنندگان در نظر گرفته نشده است و بلیط­فروشی تنها با هدف تامین هزینه­های برگزاری و پرداخت دستمزد گروه­های موسیقی انجام شده است«.

اختتامیه این برنامه روز یکشنبه 26 اسفند خواهد بود.

کد خبر: 997572

وب گردی

وب گردی