گلایه پامپئو از اظهارات معاون ترامپ درباره ایران

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده سخنان «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران در نشست ورشو، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه این کشور را ناخرسند کرده است.

به گزرش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ در ادامه گزارش‌هایی که از گسترش اختلافات در واشنگتن در سیاست‌ها در قبال ایران حکایت دارند روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده سخنان «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران در نشست ورشو، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه این کشور را ناخرسند کرده است.

روایت روزنامه نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد پامپئو، انتظارات خاصی از نشست ورشو داشته که محقق نشده است. این روزنامه نوشته است: «از نگاه مایک پامپئو، آن روز قرار بود یکی از پرجنب و جوش‌ترین مظاهر دیپلماسی از زمان رسیدنش به سمت وزارت خارجه آمریکا باشد.»

طبق این گزارش، ماه‌ها برنامه‌ریزی سرانجام نتیجه داده بود و پامپئو توانست ترتیب برگزاری نشستی میان مقام‌های بی‌میل اروپایی، سران کشورهای عرب و نخست‌وزیر اسرائیل را فراهم کند. نیویورک‌تایمز نوشته است: «اما، سخنان مایک پنس در هنگام نهار، این اتحاد شکننده را در هم شکست.»

مایک پنس در آن سخنرانی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا- بریتانیا، فرانسه و آلمان- انتقاد کرده و آنها را به سازشکاری در برابر ایران متهم کرد. او از کشورهای اروپایی خواست از تضعیف نظام تحریم‌های آمریکا دست برداشته و با سیاست دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در لغو

پامپئو در یک محفل خصوصی از این سخنان پنس خشمگین شد. دستیاران پامپئو به نیویورک‌تایمز گفته‌اند او گلایه کرد که پنس دیپلماسی او را تضعیف کرده است. یک مقام اروپایی گفته متحدان اروپایی آمریکا در آستانه توافق با آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران بودند، اما اظهارات پنس بار دیگر اختلافات میان آمریکا و اروپا را برجسته کرد.

اما پامپئو، هیچ‌گاه به صورت علنی خشمش را ابراز نکرد و روابطش با کاخ سفید را مستحکم نگاه داشت.

پیش از این هم رسانه‌های خبری از گسترش اختلافات در دولت ترامپ در سیاست‌ها در قبال ایران خبر داده‌اند. واشنگتن‌فری‌بیکن اخیراً گزارش داده است.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 997608

وب گردی

وب گردی