سالانه 3 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها جذب می‌شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هرساله حدود سه هزار نفر هیات علمی در دانشگاه‌ها جذب می‌شوند؛ در حالی که میزان تقاضا بسیار بیشتر از ظرفیت جذب است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در این آیین که با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی از استادان و دانشجویان نمونه کشور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری هرساله این جشنواره نشانه توجه وزارت علوم و بهداشت به جامعه دانشگاهی است، اظهار داشت: دانشجویان کشور تلاشگر و دارای استعدادهای برجسته هستند و دستاوردهای دانشگاهی مصداقی بارز برای این امر محسوب می‌شوند.
وی افزود: وجود دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کنار استادان، محرکی قوی برای پیگیری تحقیق و پژوهش‌ها در کشور است و این دانشجویان علاوه بر طی مراحل درسی خود، در تولید علم نیز موثر هستند.
وزیر علوم ادامه داد: علی رغم وجود برخی از مشکلات، امروزه دانش‌آموختگان بیش از پیش به کارآفرینی و به کارگیری فناوری‌ها توجه می‌کنند و این امر سبب بروز تحولات بزرگی در آینده کشور خواهد شد.
دکتر غلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشجویان بیشتری در پژوهشکده‌ها حضور داشته باشند، به میزان جذب اعضای هیئت علمی در هر سال اشاره کرد و اظهار داشت: هرساله حدود سه هزار نفر هیات علمی در دانشگاه‌ها جذب می‌شوند و این در حالی است که میزان تقاضا بسیار بیشتر از ظرفیت جذب است به طوری که امسال حدود ۱۰ هزار نفر متقاضی وجود داشت و تنها برای یک سوم این افراد ظرفیت بود.
دکتر غلامی با اشاره به مهاجرت برخی از دانشجویان نخبه کشور گفت: دلایل زیادی برای ماندن دانشجویان نخبه در کشور وجود دارد و آینده از آن جوانان است؛ البته امیدواریم بتوانیم شرایط مناسب را بیش از پیش برای دانشجویان در کشور فراهم کنیم.

کد خبر: 997616

وب گردی

وب گردی