«قزوین» میزبان زیست‌‌بوم کارآفرینی و نوآوری شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف کمک به شناسایی ظرفیت‌ها و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، بازدید از واحدهای صنعتی، فناور، نوآور و حضور در نشست شورای اقتصاد مقاومتی، وارد استان قزوین شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، استان قزوین صبح امروز سه‌شنبه هفتم اسفندماه میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و هیأت همراه شد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، به شهرک صنعتی کاسپین می‌رود تا بازدید از چند شرکت دانش واحد فناور و گفت‌وگو با فعالان فناور این کسب‌وکارها، آغاز سفر دانش‌بنیانی ستاری و همراهانش به قزوین باشد.

رییس ستاد فرهنگسازی دانش‌بنیان در ادامه از دستاوردهای شرکت دانش‌بنیان «تونل‌ساز ماشین» واحد صنعتی دانش‌بنیانی که توانسته است با توانمندی بومی، قطعات یدکی خاص و تجهیزات تونل را در کشور به تولید انبوه برساند، دیدن می‌کند.

حضور در شهرک صنعتی البرز، از دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان قزوین است. ستاری در این شهرک صنعتی به تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر، می رود، پای صحبت‌های فناوران مستقر می‌نشیند و با توانمندی‌ها، نیازها و دغدغه‌هایشان آشنا می‌شود.

بازدید از واحدهای فناور و نوآور مستقر در پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری مستقر در دانشگاه قزوین نیز در ادامه سفر ستاری، صورت می گیرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، همچنین به دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) می‌رود. این بازدید فرصتی فراهم می‌کند تا واحدهای نوآور مستقر در این مرکز رشد، از توانمندی‌ و داشته هایشان با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری سخن بگویند.

نخستین باشگاه استارتاپ و کارآفرینی قزوین نیز، با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این سفر افتتاح می‌شود.

در بخش دیگری از این سفر، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آخرین بخش از سفر یک روزه به استان قزوین در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی شرکت می‌کند. بیان لازمه‌ها و راه های توسعه زیست بوم کارآفرینی در استان که با حضور مسئولان استانی و فعالان فناور برگزار می‌شود، از محورهای این نشست خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997623

وب گردی

وب گردی