فرصت مطالعاتی دانشجویان مقطع دکترا در سال آینده ادامه می یابد

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به برگزاری فرصت مطالعاتی دانشجویان مقطع دکترا تا پایان سال، بر لزوم پیگیری آن برای سال آینده نیز تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مجتبی صدیقی در بیست و هفتمین جشنواره تجلیل از دانشجویان نمونه کشور که عصر امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، به تشریح جزئیات شرکت‌کنندگان در این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: در این جشنواره ۲۷ نفر از وزارت علوم شرکت کردند که ۲۰ نفر از آن از مقطع دکترا، ۲ نفر از مقطع کارشناسی ارشد و ۵ نفر از مقطع کارشناسی بودند.
وی به تعداد شرکت‌کنندگان در هر رشته اشاره کرد و افزود: ۱۰ نفر از گروه علوم انسانی، ۳ نفر گروه علوم پایه، ۸ نفر در گروه مهندسی، ۳ نفر در گروه کشاورزی، ۳ نفر در گروه هنر حضور داشتند و ۳ نفر دیگر نیز در مقطع دکترا شایسته تقدیر معرفی شدند.
دکتر صدیقی ادامه داد: بیش از ۱۲۰۰ نفر برای شرکت در این جشنواره متقاضی بودند که در نهایت ۴۰ نفر از آنها انتخاب شدند.
رئیس سازمان امور دانشجویان به تعداد شرکت‌کنندگان هر دانشگاه اشاره کرد و گفت: از دانشگاه الزهرا (س) ۱ نفر، تبریز ۱ نفر، شهید رجایی ۱، نفر، تربیت مدرس ۳ نفر، تهران ۲ نفر، خوارزمی ۱ نفر، با هنر، شهید بهشتی، مدنی آذربایجان، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف، علامه طباطبایی و فردوسی مشهد نیز هر کدام ۱ نفر، دانشگاه محقق اردبیلی ۲ نفر، فرهنگیان ۱ نفر و کردستان ۲ نفر به عنوان برگزیدگان در این جشنواره حضور دارند.
دکتر صدیقی مطرح کرد: لازم به ذکر است، دانشگاه‌هایی که در رشته‌های تخصصی فعالیت می‌کنند، به دلیل داشتن یک گروه تنها یک نفر از آنها به مراحل نهایی راه پیدا می‌کند.
وی عنوان کرد: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ۲۰۰۷ نفر برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۷۰ نفر دانشگاهی، ۱۶۰ نفر کشوری بودند که در نهایت ۱۳ نفر از آن‌ها به مرحله نهایی راه یافتند و ۳ نفر نیز شایسته تقدیر معرفی شدند که از این تعداد، پنج نفر از دکترای تخصصی، ۳ نفر از دکترای حرفه‌ای و ۲ نفر کارشناسی ارشد و ۲ نفر دیگر نیز از مقطع کارشناسی در این رقابت‌ها حضور داشتند.
معاون وزیر علوم با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان هر دانشگاه گفت: ۲ نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۱ نفر از دانشگاه شهرکرد، ۱ نفر از دانشگاه اصفهان، ۳ نفر از دانشگاه یزد، یک نفر از دانشگاه قزوین در این رقابت‌ها شرکت کردند که دانشگاه تبریز به دلیل وجود شرکت‌کنندگان بیشتر، قابل توجه بود.
دکتر صدیقی در ادامه به فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری اشاره کرد و افزود: این فرصت مطالعاتی تا پایان سال دنبال می‌شود و باید برای سال آینده نیز این فرصت‌ها را بدون وقفه ادامه دهیم.

کد خبر: 997631

وب گردی

وب گردی