شهیدی: ۸۰ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: حدود ۸۰ هزار نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه و معاون رئیس جمهور در سومین جشنواره آموزشی تحصیلی «جایزه ملی ایثار» ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، گفت: در جشنواره امروز تمامی عزیزان، فرهیختگان و ایثار‌گران جمع شده‌اند که جشن آموزشی ایثار‌گران را برگزار کنند.

وی افزود: میزبان سال آینده این جشن حوزه علمیه قم خواهد بود.

شهیدی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در ۲۲ اسفند ماه، با دیدی وسیع دستور تشکیل بنیاد شهید را دادند؛ ما در زمان بیش از ۳ هزار شهید نداشتیم. در دفاع مقدس نیز پدران، برادران و فرزندان این خاک ایثار‌گری کردند، پس از آن با تمامی حوادث تا کنون ۲۳۰ هزار شهید را در راه انقلاب داده ایم که پرونده آن‌ها در بنیاد شهید وجود دارد. همچنین ۵۶۲ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده نیز داریم.

وی اذعان داشت: امروز حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارند. ما در حال حاضر خانواده‌هایی را داریم که ۵ تا ۱۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که امام(ره) روی آن تاکید داشتند، موضوعات آموزشی بود؛ ایشان در سال ۶۵ اعلام کردند که بایستی فرزاندان ایثارگران از کودکستان تا دانشگاه به بهترین وجه اداره شوند. یکی از وظایف اصلی بنیاد شهید نیز همین موضوع است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا راه عشق و شهادت را پیش گرفتند و ما امروز وظیفه داریم که فرهنگ آن ها را تداوم دهیم؛ وظیفه بنیاد شهید این است که در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکند. کشور ایران انقلاب ۴۰ ساله خود را با هزینه بسیار زیاد به این نقطه رسانده است.

وی خاطر نشان کرد: برخی خجالت می‌کشند که بگویند ما فرزند شهید یا جانباز هستیم، این موضوع به دلیل فرهنگ غلط جامعه مبنی بر این بوده است که تمامی خانواده ایثارگران از سهمیه‌های خود استفاده می‌کنند.

شهیدی افزود: بنیاد شهید تاکنون ۵ میلیون خانواده ایثارگر را مورد حمایت قرار داده است؛ همچنین ۲۸۰۰ نفر از فارغ التحصیلان خانواده‌های ایثارگر در هیات علمی دانشگاه‌های کشور هستند.

وی تاکید کرد: حدود ۸۰ هزار نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد. در سال گذشته ۶۵ درصد از دانشجویان خانواده‌های شاهد و ایثارگر بدون استفاده از سهمیه خود، رتبه زیر ۱۰۰ را در کنکور کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997650

وب گردی

وب گردی