احیای کوشک حمیدیه +عکس

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎که عملیات رفع خطر از بنای تاریخی کوشک حمیدیه انجام شده است، از پیگیری به منظور جذب سرمایه‎گذار و تعریف کاربری متناسب برای این بنا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین ازسطوزاده گفت: درپی بارندگیهای سال جاری و آسیب‎هایی که به اثر ارزشمند کوشک حمیدیه وارد شده بود، پیشگیری از عوامل آسیب‎‎رسان و رفع خطر، در دستورکار این اداره‎کل قرار گرفت که طی بازه زمانی دوماهه، عملیات با موفقیت به انجام رسیده است.

او با بیان این‎که اعتبار کل این پروژه 300 میلیون ریال بود افزود: پاکسازی محوطه اتاق زیرزمین، آواربرداری، بارگیری و حمل نخاله، جمع‎آوری جرز سنگی فرسوده و اجرای مجدد، جمع‎آوری جرز آجری پای تاق و اجرای مجدد و نیز جمع‎آوری و اجرای دوباره تاق از جمله عملیاتی بودند که طی این پروژه اجرایی شدند.

او گفت: در همین راستا، پیگیری برای جلب سرمایه‎گذار و تبدیل کاربری متناسب نیز توسط این اداره‎کل درحال انجام است که گامی مؤثر در راستای احیاءِ بنای موردنظر خواهد بود.

گفتنی است، کوشک حمیدیه بنایی مربوط به اواخر دوره قاجار ـ اوایل دوره پهلوی و در حمیدیه از توابع خوزستان قرار دارد. این اثر در تاریخ دهم مهرماه 1380 با شماره 3980 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997655

وب گردی

وب گردی