فعالیت ۲۲۲ دفتر مشاوره بانوان در واحدهای دانشگاه آزاد/ نقش اساسی زنان در تداوم انقلاب

قائم مقام مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده از فعالیت ۲۲۲ دفتر مشاوره در حوزه بانوان در واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست تخصصی با عنوان «زن مسلمان ایرانی در آینه الگوی اسلامی ایرانی؛ پیشرفت پنجاه ساله» با همت معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد.

عصمت سوادی قائم مقام مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در این نشست گفت: زنان قطعا در پیروزی انقلاب و تداوم آن نقش اساسی دارند.

وی تصریح کرد: تشکیل کارگروه امور زنان در دانشگاه آزاد خود نشان دهنده اهمیت ویژه جایگاه زن و نگاه این دانشگاه و مسئولان به دانشجویان دختر، به عنوان مادران آینده جامعه است.

وی در ادامه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی زنان و خانواده، دکتر زنان در نهاد جمهوری اسلامی، کمیسیون زنان در قوه قضاییه، کمیته فقه حقوق زنان در کشور، کمیته بانوان در وزارت کشور و دفتر مشاوره امور زنان از جمله نهادهایی است که بعد از انقلاب اسلامی تاسیس شده، این امر در جمهوری اسلامی خود نشان دهنده اهمیت زنان است.

سوادی بیان کرد: در سال ۱۳۶۶ دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد، برهمین اساس تعداد دانش آموختگان زن از زمان تاسیس تا به امروز دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و در حال حاضر ما 85 هزار و 865 نفر از کارکنان خانم و در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و از این تعداد ۳۵۱ خانم در سازمان مرکزی مشغول به کار‌ هستند؛ همچنین ۶۵ تشکل دانشجویی فعال و ۲۲۲ دفتر مشاوره در حوزه بانوان در واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی وجود دارد.

مشاور امور زنان و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: زن مدیر تربیتی جامعه و تربیت‌کننده مرد است. معضلات فعلی جامعه به تربیت‌های نادرست برمی‌گردد، در همین راستا بانوان گرامی و استادان و دانشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی بهتر است بر تربیت فرزندان خود به ویژه تربیت اسلامی بیشتر دقت و تلاش کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی به سر‌انجام و به دست امام زمان برسد، باید آموزه‌های قرآن را در دستورات دینی در رأس زندگی قرار دهیم و براساس آن حرکت کنیم.

سوادی تصریح کرد: دعا کردن به انسان‌ها انرژی مثبت می‌دهد تا در مسیر درست حرکت کرده و نسل‌های صالح را تربیت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997658

وب گردی

وب گردی