جایگاه ویژه بانوان در اندیشه امام خمینی (ره)

رئیس دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان گفت: می‎توان «گفتمان امام خمینی(ره) در مورد زنان» را یکی از موضوعات اندیشه امام دانست و تاکید ایشان به امور معنوی زنان در این گفتمان جایگاه ویژه ای دارد.

دکتر سلطانعلی میر در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز از زاهدان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، روز زن و روز مادر، شخصیت الهی این بانوی والامقام، دخت گرامی پیامبر مکرم اسلام (ص) را الگویی کامل برای زنان ایران اسلامی و جهان اسلام برشمرد و اظهار کرد: زنان به دلیل ظلم هایی که در تاریخ بشر و رژیم های پیشین علیه آن ها روا داشته شده، جایگاهی خاص در اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اسلامی داشتند به طوری که می‎توان «گفتمان امام خمینی(ره) در مورد زنان» را یکی از موضوعات اندیشه امام دانست و تاکید ایشان به امور معنوی زنان در این گفتمان جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: الگو برداری از ویژگی‌های بارز این بانوی گرامی برای تقویت کانون خانواده‌ به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی برای توسعه و تعالی، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با اشاره به نقش دانشگاه در تبیین ارزش‎های دینی و الگوسازی ائمه اطهار در جامعه گفت: امروزه زن در جامعه تأثیر فراوانی در کاهش معضلات و نارسایی‌های اجتماعی دارد و در صورتی شاهد جامعه‌ای سالم و آرمانی خواهیم بود که به اهمیت جایگاه زن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

این مسئول دانشگاهی با تاکید بر ضرورت توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی به توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه علمی و عملی بانوان شاغل در ادارات و سازمان‌ها در راستای تحقق برنامه‌ریزی و اهداف مورد نظر دستگاه مربوطه، گفت: وجود ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی ایران در خصوص توجه به منزلت زن باعث شده که زنان ایران اسلامی از جایگاه و کرامت اسلامی و انسانی کم نظیری برخوردار شوند.

میر با تشریح برنامه‎های متنوع دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در روز میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س)، گفت: در واحد زاهدان به مناسبت تکریم مقام زن و مادر، جشنواره غذای سنتی ویژه اساتید و کارکنان در مجموعه سلف سرویس واحد زاهدان، جشن روز مادر با همت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی و نمایش فیلم با همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تالار علامه حلی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 997659

وب گردی

وب گردی