لبیک ۳ هزار استاد دانشگاه به بیانیه گام دوم انقلاب

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۳ هزار استاد به بیانیه گام دوم که توسط مقام معظم رهبری تدوین شده، لبیک گفته اند که نیمی از این تعداد عضو خانواده دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست تخصصی با عنوان "زن مسلمان ایرانی در آینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پنجاه ساله" با همت معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد.

محمود هاشمی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و اشاره به مقام والای مادران گفت: جایگاه زن در مکاتب مختلف دنیا با دین اسلام بسیار متفاوت بوده و زن در اسلام دارای کرامت و معرفت است.

وی افزود: حجاب نماد عفاف، خویشتن‌‌داری و از شاخص‌های مهم فرهنگ دینی و ملی در ایران و اسلام است.

عضو عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود هفت هزار شهید و حدود 5 هزار و 700 جانباز در انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: روز زن نشان‌دهنده توجه ویژه انقلاب اسلامی به این قشرِ پیشرو چه در نقش های مستقیم و چه در نقش های انگیزشی در انقلاب اسلامی است.

هاشمی گفت: ۳ هزار استاد به بیانیه گام دوم که توسط مقام معظم رهبری تدوین شده، لبیک گفته اند تا برای حرکت در این مسیر و تحقق آن قدم بردارند. افتخار دانشگاه آزاد اسلامی این است که نیمی از این تعداد عضو خانواده دانشگاه آزاد اسلامی بوده و حدود ۲۵۰ نفر از این عده هم اساتید خانم دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این سند افتخار دانشگاه است.

وی عنوان کرد: در گام دوم نکته ای که قابل توجه است و بانوان و اساتید می‌توانند نقش بسیار مهمی در آن داشته باشند در کنار مولفه آموزش و پژوهش؛ سبک زندگی نام دارد.

هاشمی اظهار کرد: ایران می‌تواند در تبیین سبک زندگی انقلابی اسلامی بسیار موثر باشد بهترین راه به خصوص استادان خانوم می‌توانند با تربیت دانشجویان به عنوان پایه های هر خانواده در این راه بسیار اثرگذار باشند.

وی در پایان گفت: دبیرخانه راهبردی گام دوم بیانات رهبری در بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است.
هاشمی افزود: در سال آینده ۶ نشست تخصصی در استان های کشور توسط بسیج اساتید دانشگاه آزاد با حضور فرهیختگان ملی منطقه‌ای برگزار خواهد شد تا مقدمات گام دوم محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997660

وب گردی

وب گردی