هزار میلیارد تومان برای بازیافت پسماندهای مخرب تخصیص یافت

طبق مصوبه مجلس، هزار میلیارد تومان به منظور بازیافت پسماندهای مخرب در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای بودجه ۹۸، بند (ی) تبصره ۶ لایحه را به تصویب رساندند.

بر این اساس، منابع وصولی از اخذ عوارض از فروش کالاهایی که مصرف آنها منجر به تولید پسماند مخرب می‌شود تا سقف ۱۰ هزار میلیارد (۱۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال از محل ردیف ۴۵-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار می‌گیرد تا با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماندهای حاصل از کالاهای مزبور (ایجاد تأسیسات منطقه‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش خصوصی مصرف شود.

آیین‌نامه اجرایی این بند مشتمل بر میزان عوارض هر کالا، فهرست کالاهای مشمول، نرخ هزینه مدیریت پسماند کالاها و فرآیند اجرایی به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه‌های کشور، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

کد خبر: 997669

وب گردی

وب گردی