درس بانوان آسمانی منتشر شد

مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ، درس بانوان آسمانی را در قالب ۴ جلسه منتشر کرد.

به‌ گزارش ایسکانیوز به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بانوان آسمانی جدیدترین درس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با تدریس استاد رجبی دوانی در قالب ۴ جلسه منتشر شد.

این درس با رویکرد تحلیلی و تبیینی به بررسی سیره حضرت خدیجه سلام الله علیها، حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب علیها سلام پرداخته است.

جلسه اول این درس به بررسی جایگاه زنان در جزیره العرب قبل از بعثت پیامبر می پردازد و با نگاهی تطبیقی وضعیت زنان قبل و بعد از ظهور اسلام را شرح می دهد. در این جلسه همچنین بخش هایی از سیره زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها نیز مورد مداقه قرار گرفته و به وقایع ازدواج ایشان با پیامبر نیز پرداخته است.

جلسه دوم به طور تفصیلی به وقایع بعد از بعثت پیامبر پرداخته و به تبیین نقش منحصر بفرد حضرت خدیجه را در این خصوص پرداخته است. همراهی با پیامبر در شرایط دشوار پس از بعثت، پذیرفتن ولایت و از خودگذشتگی های حضرت خدیجه به طور جدی مورد بحث گذارده شده است.

جلسه سوم به نقش محوری حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان سیده نساء العالمین در عصر خودش پرداخته است. دفاع از حریم ولایت کلیدواژه این جلسه است و در قالبی تحلیلی این مساله بیان شده است.

جلسه چهارم به حضرت زینب اختصاص داده شده است. استاد در این جلسه به رسالت حضرت زینب قبل، حین و واقعه عاشورا پرداخته است و با بیانی شیوا مهمترین رسالت ایشان را که همان حفظ ولایت و روشنگری در این خصوص است را برای مخاطب تبیین و ترسیم کرده است.

انتظار می رود فراگیران پس از مطالعه این درس بتوانند با توجه به ویژگی های شخصیتی بانوان آسمانی، نقش محوری خود در جامعه را که همان بصیرت افزایی، روشنگری و دفاع از حریم ولایت در کنار رسالت های زنانگی خود را فراگیرد و آن را به کار ببندد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997682

وب گردی

وب گردی