مردم با صدای بلند گفتند مترو را توسعه دهید/ اتوبوس ها را افزایش دهید! دود را کم کنید 

رییس کمیته حمل و نقل و ایمنی شورا خواسته مردم تهران را توسعه حمل و نقل عمومی اعلام کردو گفت: مردم با صدای رسا گفتند مترو را توسعه دهید! اتوبوس ها را افزایش دهید! دود را کم کنید! صدا را کم کنید! ماشین ها را کم کنید! و ما باید هنوز برای عبور و مرور ماشین ها هزینه کنیم؟!

به گزارش ایسکانیوز، شهربانو امانی رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران بر توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: گلایه دارم. درد دل مادرانه دارم. روز مادر هم هست، گلایه‌ام را به حساب یک شکایت مادرانه بگذارید. بودجه آورده اید. تصحیح و تاییدش باید بکنیم. چه چیز را؟ رقم‌ها را؟ درصدها؟ یا رویکردشما را؟ کدام را باید تصحیح و تایید کنیم؟ عزیزان من، 1357 میلیارد تومان را می توان تصحیح کرد؟ از کل بودجه حمل و نقل تهران، 25 درصدش را اختصاص داده اید به خودرومحوری! در بیش از صد ردیف!

وی ادامه داد: مردم تهران کم گفتند مشکل ما ترافیک و آلودگی هواست؟! کارشناسان کم گفتند مشکل ما خودرومحوریست؟! ما کم گفتیم؟ خود شما کم تایید کردید که بله مشکل ما خودرو محوریست؟!مردم از ما علامت عمودی ترافیک خواسته اند؟ مردم از ما جدول و سنگدال خواسته اند؟ مردم از ما نرده و گاردریل خواسته اند؟ مردم از ما تعریض خیابان خواسته اند؟ مردم از ما پل عابر پیاده خواسته اند؟ مردم از ما اتوبان خواستند؟ روگذر و زیرگذر و تقاطع غیرهمسطح خواستند؟

امانی خواسته مردم تهران را توسعه حمل و نقل عمومی اعلام کرد و گفت: مردم با صدای رسا گفتند مترو را توسعه دهید! اتوبوس ها را افزایش دهید! دود را کم کنید! صدا را کم کنید! ماشین ها را کم کنید! و ما باید هنوز برای عبور و مرور ماشین ها هزینه کنیم؟! آنهم 1357 میلیارد تومان؟! بودجه کل سازمان محیط زیست اینقدر نیست! از بودجه فرهنگ کشور بیشتر است. از بودجه وزارت کشور هم بیشتر است!

وی ادامه داد : از معاونت حمل و نقل میپرسم! از معاونت برنامه ریزی میپرسم! از معاونت مناطق میپرسم! از شهردار تهران میپرسم! مهندسان و مدیران تحصیلکرده ما، چرا تغییر رویکردها را نادیده گرفته‌اند؟ یا نکند مصادیق خودرومحوری را نمی‌دانند؟ از من دل آزرده نشوید! این 1357 میلیارد که هیچ، همان 2 درصدی هم که از بودجه به پیاده اختصاص داده اید را نباید خرج کنیم! جز موارد ضروری! دلخوش به کدام اجرای بی‌نقص باید باشیم که اجازه دهیم 31 میلیاردتومان صرف تعمیر پیاده‌رو‌ها و همسطح سازی دریچه ها شود؟ کدام دریچه همسطح است که 31 میلیارد دیگر برای بقیه اش لازم است؟ دلخوش به کدام شاهکار مهندسی و اجرا در تردد معلولین باشیم که اجازه دهیم 15 میلیارد دیگر صرف بهسازی معابر برای معلولین شود؟ شهر ما 900 پل عابر دارد! معاون محترم ترافیک شهرداری گفته‌اند باید این پل ها را جمع کنیم، اولویت به عابر دهیم، بازهم مناطق 34 میلیارد تومان درخواست داده‌اند برای روگذر و زیرگذر عابر پیاده!

امانی در پایان تاکید کرد :پس اولویت ها را درنظر بگیریم. حمل و نقل عمومی اولویت اول است و پس از آن، معابر و پیاده روها. اتوبوس و مترو نباشد، منِ شهروند، با خودرو از خانه‌ام بیرون خواهم آمد نه با پای پیاده. پس چه نیازی به پیاده‌رو دارم؟! باید تمرکز و اولویتمان را بر گسترش حمل و نقل عمومی بگذاریم، مراکز سکونت و فعالیت را به حمل و نقل عمومی نزدیک کنیم و به موازات، خیابان ها و معابرمان را با اجرای بی‌نقص کامل کنیم. نقشه راه همین است و انشالله که این فریاد مادرانه گوش شنوایی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997694

وب گردی

وب گردی